În cel mult două luni se va trece la aplicarea soluţiilor privind organizarea circulaţiei în sensuri unice în Capitală, în special în zonele în care nu e nevoie de investiţii în infrastructură, a anuntat directorul Direcţiei Transporturi din Primăria Municipiului Bucureşti (PMB), Ion Dedu.


'Din analiza iniţială rezultă că vom creşte capacitatea de trafic pe actuala reţea stradală a municipiului cu 30-40%', a spus Dedu. El a precizat acest proces a ainceput deja pe B-dul Dacia, zona de la Piaţa Gemeni şi urmează cu tronsonul Buzeşti-Berzei în momentul în care acesta va fi gata.

'În momentul de faţă suntem în faza de proiect. Din punct de vedere tehnic am finalizat analiza în ceea ce priveşte organizarea circulaţiei pe sensuri unice. Ne-am propus ca în fiecare săptămână în cadrul Comisiei Tehnice de Urbanism să analizăm câte o zonă', a explicat oficialul PMB.

Cât priveşte zona Văcărescu, directorul Direcţiei Transporturi a spus că în momentul de faţă se derulează un studiu de fezabilitate.

'Din analiza multitudinii de soluţii propuse de proiectant, prin simulările pe care le-am făcut a rezultat că cea mai bună s-ar constitui în realizarea unui sens unic pe Bulevardul Barbu Văcărescu, între B-dul Lacu Tei şi Şos. Pipera, cu contrabalansarea acestui sens unic pe Calea Floreasca, între intersecţia cu Şos.Pipera şi Str.Glinka, urmând ca fluxul de trafic important către zona centrală a Capitalei să fie preluat de străzile Mircea Eliade şi Radu Beller, prin Calea Dorobanţi', a arătat Ion Dedu. Potrivit precizarilor sale, din Piaţa Dorobanţi se poate reorganiza circulaţia către Piaţa Charles de Gaulle.

'Deja este o distribuire a traficului care vine pe această zonă, urmând ca până pe partea cealaltă să avem sens contrar până la Glinka, încât să asigurăm circulaţia pentru cei din zonă', a mai precizat Ion Dedu.

Pe de altă parte, Barbu Văcărescu de la Bulevardul Lacul Tei va fi organizat în sens unic către ieşirea din oraş. 'În felul acesta va creşte foarte mult capacitatea de trafic prin străzile pe care le avem pentru a asigura accesele, rămânând în sens dublu numai porţiunea din Barbu Văcărescu cuprinsă între Bulevardul Lacu Tei şi Bulevardul Ştefan cel Mare', a adăugat el.

Dedu susţine că prin realizarea acestor sensuri unice se va fluidiza circulaţia prin eliminarea fazelor de semaforizare şi va creşte capacitatea traficului rutier pe inelul principal de circulaţie. 'După cum ştiţi, la orele de vârf avem coadă de maşini până în Pasajul Victoriei şi chiar până pe Titulescu din cauza acestei zone', a subliniat directorul.

Cât priveşte investiţiile, Dedu a spus că acestea vor fi în marcaje şi semnalizări pentru schimbarea sensurilor respective. 'Trebuie să pornim de la o soluţie de trafic optimizată şi după aceea vom putea vorbi de sistemul de management al transportului în Capitală şi despre investiţii în infrastructură', a spus el.

Dedu a menţionat că se doreşte extinderea sistemului de management la scara întregului oraş, sistem care va fi perfect funcţional în momentul în care acesta va include toate intersecţiile şi toate trecerile de pietoni, astfel încât să nu mai existe blocaje în intersecţii.

În context, Dedu a exemplificat alte proiecte de organizare a unor sensuri unice pe Şos.Progresului dinspre Răzoare către Şos. Viilor, iar pe celălalt sens, pe Şos.Viilor care va merge în sens unic până la intersecţia cu Calea Rahovei, rămânând ca Tudor Vladimirescu şi Panduri să fie cu dublu sens.

'De asemenea, în intersecţiile în care spaţiul ne-a permis loc, cum este cea de la 13 septembrie şi cea de la Şos. Panduri cu Tudor Vladimirescu, am organizat un sens giratoriu care a dovedit că va rezolva mult mai bine traficul în intersecţia respectivă', a mai arătat Dedu.