In urma investitiilor din ultimii cinci ani cifrate la peste 2,6 miliarde de euro, SEAT va fi capabil sa lanseze in acest an cate un model nou la fiecare trimestru, se arata in comunicatul producatorului auto din Spania.


Noile SEAT Mii si Ibiza – brandul cel mai vandut al companiei si al Spaniei, aflate deja in showroom-urile spaniole – vor fi insotite dupa vacanta de vara de modelul Toledo, al carui preview a fost disponibil la Salonul Auto de la Geneva in urma cu o luna, si de noul Leon in 5 usi, inainte de sfarsitul acestui an.
Acest model va fi primul produs pe baza sistemului modular de productie MQB al Grupului Volskwagen, oferind posibilitatea eficientizarii costurilor si a timpului de productie si reducerea emisiilor de CO2.

Anul trecut SEAT si-a largit si update-at gama de produse o data cu lansarea pe piata spaniola a modelului Mii – noua masina de oras, semnaland intoarcerea la un segment cu o acoperire de piata mare. SEAT Mii – ce urmeaza a fi vandut la nivel international in urmatoarele saptamani – a fost insotit de face lift-ul Exeo si Alhambra 4 – extinzand astfel gama de MPV-uri SEAT cu echipare 4x4 premiate de diverse publicatii de profil.  

Afacerile SEAT

Internationalizarea a permis companiei SEAT sa gestioneze cu succes situatia precara a pietei auto din Spania din 2011. Ca venituri, SEAT a trecut de pragul de 5 miliarde euro (5.049 miliarde, 8.3% mai mare decat in anul financiar precedent), datorita cresterii exporturilor.

Situatia economica dificila nu a impiedicat Grupul Volskwagen sa dedice 555 miliarde euro (7% mai mult decat anul trecut) investitiilor si departamentului de Cercetare-Dezvoltare. SEAT si-a marit conturile de exploatare cu aproape 100 milioane de euro (30%), incheind anul 2011 cu un rezultat total de -232 milioane euro, comparativ cu -300 milioane euro ai anului financiar precedent. Profitul, dupa achitarea taxelor s-a imbunatatit cu 43 milioane (41,3%), ajungand la -61 milioane euro.

Vanzarile au crescut cu 3,1%

In 2011, SEAT a livrat cu 3,1% mai multe masini (350.009 unitati) la nivel mondial si, in ciuda crizei inregistrate pe piata spaniola, la finalul anului trecut a devenit lider de piata pentru al doilea an consecutiv in Spania. Compania a compensat pierderile din tara natala cu o crestere de 11,4% a exporturilor, care insumeaza acum aproape 80% din numarul total al livrarilor.

Cresterea a fost semnificativa in Germania (+20,9%), Franta (+14,6%), Marea Britanie (+9,6%) si Italia (+6,5%). SEAT si-a marit cota de piata in Uniunea Europeana, a vandut de asemenea cu 35,4% mai mult in Mexic si cu 35,6% mai mult in Africa de Nord i Orientul Mijlociu.

SEAT este singurul producator auto care isi desfasoara activitatea de design, dezvoltare, productie si distributie in Spania. Membra a Grupului Volkswagen, multinationala are sediul la Martorell (Barcelona), exportand aproximativ 75% din productia sa in 72 de tari. SEAT este lider de piata in Spania, iar in 2010 a atins o cifra de afaceri care insumeaza 4,7 miliarde euro, cu un numar total de vanzari de 339.500 autovehicule.

Grupul SEAT are 13.000 de angajati de specialitate, la cele trei centre de productie din Barcelona: Zona Franca, El Prat de Llobregat si Martorell, unde produce, printre altele, si modelele de succes Ibiza si León. Unitatea de productie a Grupului Volkswagen de la Palmela, din Portugalia, produce Alhambra, iar uzina din Bratislava (Slovacia) produce modelul SEAT Mii.