Daca anul trecut compania Cor­sar Grup, care detine magazinul on-line Cel.ro anunta ca are nevoie de un investitor si ulterior ca este in negociere cu un fond de investitii, anul acesta direc­torul executiv Tiberiu Pop spune ca nu mai exista niciun motiv pentru vanzare. Acesta a precizat ca pretul pentru care si-ar fi van­dut businessul anul trecut este trei mili­oane de euro.

„Am avut pe 2010 o crestere de 40% (in primele doua luni ale anului comparativ cu perioada similara din 2009 - n.r.), momentan nu avem niciun motiv sa vindem sau sa includem un investitor in businessul nostru”, a declarat pentru „Financiarul” Tiberiu Pop, directorul executiv al Corsar Grup. Anul trecut, Tiberiu Pop anunta ca Cel.ro cauta un investitor care sa aduca mai mult decat bani, respectiv know-how, dar si putere fi­nan­­ciara. In 2008, Cel.ro era pe locul al trei­lea in topul ma­ga­zinelor on-line, dupa cifra de  afaceri. Astfel, cu un rulaj de 9,4 mili­oa­ne de euro, in crestere de la 6,9 in 2007, compania urma retailerului on-line eMAG.ro, cu afaceri de 73,1 milioane de euro si magazinului detinut de Marius Ghenea, PCFun.ro, care avea o cifra de afaceri de 14,7 mi­li­oane de euro.

Insa, in urma fuziunilor de anul trecut, se poate ca diferenta dintre locul al doilea si al treilea din retailul on-line sa se fi accentuat, in conditiile in care Marius Ghenea a preluat jucatorul cu numarul patru din piata, PCGarage, cu afaceri de 7,4 milioane de euro in 2008.

Afacerile in euro au ramas la nivelul din 2008


In ceea ce priveste businessul Cel.ro insa, Tiberiu Pop este optimist cu privire la noul an. Acesta a precizat ca in prezent compania are un numar de comenzi in crestere, iar termenele de plata catre furnizori ajuta finantarea businessului. „Incasam contravaloarea produselor, iar atat timp cat inca­sam mai mult decat trebuie sa platim da­to­rita numarului in crestere de co­men­zi, nu avem ne­voie de nicio sursa de finan­tare”, a precizat Pop. Acesta a mai spus ca anul trecut compania a obtinut si profit. In euro, afacerile Cel.ro au stagnat in 2009 comparativ cu 2008, la nivelul a 9,4 mili­oane de lei, in timp ce in lei acestea au crescut de la 34 de milioane de lei la 40 de miliane de lei. Oficialul esti­meaza afa­ceri de 12 de milioane de euro pentru anul acesta, in conditiile in care toti ju­ca­torii se asteapta ca piata de e-commer­ce sa isi pastreze avansul comparativ cu 2009. Tiberiu Pop a mai spus ca pretul corect pentru care ar fi vandut anul trecut Cel.ro este de trei milioane de euro, si apreciaza ca magazinul are o valoare ridicata la patru milioane de euro.


Nu mai asteapta fuziuni


Din punctul de vedere al sefului Cel.ro, anul trecut a fost al tranzactiilor pe piata e-commerce-ului, iar anul acesta oficialul nu mai asteapta fuziuni si tranzactii in aceasta piata. „Nu (ma astept sa vad alte tranzactii anul acesta - n.r.), pentru ca  piata este in crestere si nici nu mai exista firme cu potential de vanzare”, spune Tiberiu Pop. Anul trecut, cea mai mare miscare in piata de e-commerce a fost preluarea a 51% din cel mai mare retailer on-line, eMAG, de catre compania de distributie Asesoft Distribution detinuta de oamenii de afaceri Sebastian Ghita si Iulian Stanciu. Insa cea mai importanta consolidare a fost realizata de antreprenorul Marius Ghenea, prin preluarea integrala a retailerului on-line PCGarage. De altfel, Marius Ghenea a fost anul trecut cel mai activ investitor pe segmentul e-commerce, dupa ce a preluat fie doar domeniile unor magazine on-line din IT&C care aveau probleme de cash flow, fie integral mai multe astfel de magazine. Astfel, Ghenea estima pentru anul acesta afaceri cumulate de 30 de milioane de euro pentru magazinele on-line pe care le detine. eMAG, numarul unu pe piata de retail on-line, vrea afaceri in crestere cu 56%, pana la 100 de milioane de euro.

Piata totala de comert on-line este asteptata sa creasca anul acesta cu 25% pana la 30%, la 350 de milioane de euro, datorita acoperirii de segmente noi, cum este cel al vanzarilor de haine pe internet, dar si ca urmare a unei cresteri naturale a numarului de utilizatori de internet, care ar putea accesa aceasta piata.

Penetrarea internetului in zonele rurale va fi un factor principal pentru cresterea pietei de comert on-line. Potrivit declaratiilor facute de jucatorii din piata, anul trecut din Bucuresti s-a comandat 40%-50% din valoarea produselor tranzac­tio­nate on-line.