L’Oreal estimeaza ca a trecut pragul de 1 miliard de clienti in intreaga lume. La fel sustine si rivalul grupului francez, compania Procter & Gamble.



Intreprinderile miliardare dupa numarul de clienti sau utilizatori nu sunt foarte numeroase. Iar printre ele se numara cateva centenare. Astfel, L’Oreal sustine ca a depasit pragul de 1 miliard de clienti. Acelasi lucru il afirma si marele rival Procter & Gamble.

Coca-Cola Company declara ca serveste 1,7 miliarde de clienti pe zi in intreaga lume, iar Nestle se lauda cu 1,2 miliare. Pentru a ajunge la rezultate, aceste societati milizeaza zeci, daca nu chiar sute de marci: 3.500 de bauturi diferite pentru Coca-Cola. McDonald’s face opinie separata, cu cei 58 de milioane de clienti zilnic ai sai.

Gigantilor in domeniul alimentar si al produselor de igiena li se adauga „cateva mari concerne industriale care au peste 1 miliard de clienti sau utilizatori”, afirma expertii Interbrand, care citeaza, in acest sens, General Electrics si Philips.

Lista trebuie completata cu Microsoft, care estimeaza ca, la nivel mondial, 1,5 milioane de persoane folosesc sistemul Windows. Compania fondata de Bill Gates este, astfel, prima intreprindere cu o istorie relativ scurta – a fost infiintata in 1975 – care intra in acest club select.

Google a avut, in schimb, nevoie de mai putin de 15 ani pentru a ajunge la aceasta performanta. In martie 2012, compania a inregistrat mai mult de 1,1 miliare de vizitatori unici pe siturile Google, potrivit comScore. Este aproape de patru ori mai mult decat siturile de internet ale Apple. Firma cu emblema marului estimeaza, pe de alta parte, ca peste un miliard de clienti intra anual in magazinele sale, de multe ori fara a cumpara ceva.

Intreprinderile chineze reprezinta alt exemplu de acumulare rapida a sute de milioane de clienti. China Mobile dispune deja de peste 500 de milioane de abonati. Pentru a dubla aceasta cifra, el trebuie, fara indoiala, sa se internationalizeze.