Va mai amintiti de inaugurarea podului de la Chitila? A fost pe 1 Decembrie 2010, in prezenta premierului Emil Boc. Ajuns mai devreme la locul panglicii, seful guvernului i-a surprins atunci pe muncitorii care ,,varuiau” si maturau de zor. A recunoscut ca lu­crarea nu este terminata, desi a durat 15 luni si s-au cheltuit 3,3 milioane de euro, dar a promis ca nu va ramane in acest stadiu, ca se va munci de zor si ca ,,in curand” va veni la o noua inau­gurare, finala de aceasta data. Ca sa va faceti o imagine (pentru cei care nu merg prin acea zona), la momentul 1 Decembrie 2010 podul cu pricina era finalizat, numai ca nu existau cele doua bretele care sa permita intrarea in Bucuresti, respectiv in Chitila. Asa ca soferii care veneau dinspre Otopeni si doreau sa intre in Capitala erau obligati ca la momentul coborarii de pe pod sa intoarca pentru a intra pe dedesubt si a ajunge pe drumul dorit. Tot la acel moment, lucrarile pentru cele doua coborari erau de­marate, asa ca nu parea sa existe vreun motiv pentru care aceasta lucrare sa nu fie terminata. Cum stau insa lucrurile acum, la aproape sase luni? Aproximativ la fel, diferenta fiind aceea ca nu se mai lucreaza la cele doua ,,bretele” de coborare. Si in aproa­pe fiecare moment cate un sofer vine dinspre Otopeni, traverseaza podul, intoarce si apoi coboara pe sub pod pentru a intra in Bucuresti sau Chitila. Dincolo de pericolul situatiei, cineva a simtit insa potential de afacere prospera in zona. Respectiv Politia Ru­tiera. Pentru ca am uitat sa mentionez ca intoarcerile se produc pe dubla linie continua. Astfel ca aproape zilnic unu sau doua echi­paje de politie aplica amenzi cu caru’ sau chiar strang permise cu sacosa. Intreaga situatie ar fi de ras daca nu ar fi de-a dreptul de plans. Politistii au dreptate, nu ai voie sa intorci pe linie con­tinua, si dubla pe deasupra. Dar ce sa faca cel care vine de la Oto­peni pe Centura si are treaba in Chitila? Una dintre solutii ar fi sa intoar­ca la vreo 4-5 km pe Centura, unde nu mai este linie con­tinua. Deci sa faca pana la 10 km in plus. A doua: sa sara de pe pod. Dincolo de tragicomedie, astfel de lucrari de mantuiala sunt in multe zone, inclusiv pe asa-zisele autostrazi care nu se mai ter­mina. Fie au fost construite poduri prea joase, fie nu poti cobori de pe ele, fie tronsoanele date in folosinta sunt in mijlocul cam­pului etc. Asa ca un pod neterminat in plus nu e decat un prilej de o noua taiere de panglica si promisiuni fara finalitate in fata camerelor de luat vederi atunci cand va fi gata. Si politicienii nu sunt singurii in avantaj. Politia vegheaza!