Grupul spaniol Inditex a degajat in 2011 cel mai bun profit, devansand suedezul H&M, gratie in special strategiei sale de expansiune in Asia.


Compania Inditex, lider mondial in textile dupa cifra de afaceri, a afisat in 2011 cel mai bun profit din domeniu, de 1,932 miliarde de euro, in urcare cu 12%. Rezultatul este superior asteptarilor pietei, consensul celor 12 analisti consultati de Dow Jones Newseires anticipand un profit de 1,92 miliarde.

Pe ansamblul exercitiului sau decalat (incheiat la sfarsitul lunii ianuarie), grupul a degajat o cifra de afaceri de 13,793 miliarde de euro, in crestere cu 10%, in timp ce excedentul brut de exploatare (Ebitda) a progresat tot cu 10%, la 3,258 miliarde de euro.

Anul trecut, Inditex a continuat politica sa de expansiune internationala, cu deschiderea de noi magazine, al caror numar a ajuns la 5.527 in 82 de tari ale lumii, sub marcile Zara (doua treimi din vanzari), Pull an Bear, Berschka sau Massimo Dutti.

Spre deosebire de rivalul sau suedez H&M, al carui profit a scazut cu 15% in 2011, la 1,79 miliarde de euro, Inditex pare impermeabil la criza. „Vanzarile noastre au progresat pe toate pietele”, a declarat presedintele Inditext, Pablo Isla.

Asia continua sa fie o prioritate: din cele 483 de magazine deschise intr-un an, 132 au fost in China, tara identificata drept „una dintre pietele de mare perspectiva pentru marcile Inditex”. Grupul a mers bine si in Japonia, in Corea de Sud si India.