Numarul femeilor prezentatoare si al celor care lucreaza pe post de reporter in Romania este mai mare decat cel al barbatilor (60% fata de 40%), insa nu devin subiect al stirilor decat in 32% din articolele monitorizate, arata cel mai recent studiu Global Media Monitoring Project. La nivel global, ponderea stirilor centrate pe femei a crescut de la 17% la 24% in ultimii 15 ani. Principalele domenii pe care se axeaza jurnalistele autohtone sunt sanatatea si socialul, fiind urmate de economie (22%) si politica (17%). In plus, se poate observa o prezenta semnificativa a femeilor reporter in stirile sociale, de 80%, fiind urmata de pre­zenta acestora in stirile despre stiinta/ societate (76%), in stirile despre cele­bri­tati/arta/media (72%) si in stirile despre violenta (65%). Subiectele pe teme politice si economice sunt in proportie de 70% reali­zate de barbati. Cat despre corelatia text-imagine, femeile apar in 37% din fotografiile de pe prima pagina a ziarelor, in timp ce barbatii apar in 63% din fotografii.  Potrivit stu­diului, la nivel global femeile sunt mai putin prezente in presa decat barbatii ca autoare, cat si ca subiect de stiri. In 1995, 72% din materialele jurnalistice erau sem­na­te de barbati si doar 28% de femei, in timp ce in 2010 raportul a fost de 63% la 37%.