Romanii intentioneaza ca in urmatoarele sase luni sa cheltuiasca mai putin pe haine, dar nu vor sa reduca bugetul alocat pentru produsele alimentare, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare Winkle.


In privinta cheltuielilor pentru urmatoarele sase luni, planurile de cumparaturi ale romanilor sunt similare cu cele ale consumatorilor din Germania si Olanda. Astfel, doar 14% din romani intentioneaza sa isi micsoreze bugetul alocat mancarii, situatie similara cu cea din Brazilia, China, Canada sau SUA. In Germania, doar 5% din consumatori vor sa cheltuiasca mai putin pe mancare in urmatoarele sase luni.

In comparatie cu celelalte tari, un procent mai mic din populatia Romaniei considera ca serviciile si tarifele oferite de banci sunt corecte si justificate si au incredere in banca cu care lucreaza.

Mai mult de jumatate dintre romanii consultati, respectiv 51%, intentioneaza sa taie in urmatoarele sase luni din cheltuielile pentru produse electronice, un nivel destul de ridicat, apropiat de Canada (55%), SUA (54%) si Franta (52%), iar in privinta reducerii cheltuielilor pentru comunicatii mobile, romanii (cu 28%) se situeaza aproape de germani (29%), olandezi (27%) si americani (27%). In timp ce 60% dintre romani intentioneaza sa-si mentina cheltuielile pe acest segment, 12% vor sa le majoreze.

Circa 35% dintre romani, al doilea procentaj in randul celor 12 state analizate dupa Franta (36%) vor sa scada cheltuielile de transport in urmatoarele sase luni. Aproape jumatate intentioneaza sa mentina acelasi nivel, iar restul de 17% sa creasca fondurile alocate in acest scop.