Primul targ de contractari dedicat exclusiv producatorilor de incaltaminte si ma­ro­chi­na­rie, „Next Season”, care a inceput ieri la Rom­expo si se va incheia maine, promoveaza marcile ro­ma­nesti din domeniu. „Targurile de contractari re­pre­zinta peste tot in lume mo­da­li­tatea prin care se realizeaza 90% din ac­ti­vi­tatea de in­toc­mi­re a contractelor economice”, a declarat ieri An­ge­la Vasiliu Dumitru, vi­ce­pre­sedintele pa­tronatului Sfera.

Repre­zen­tan­tii patronatului au sus­ti­nut ca relatiile dintre comercianti si pro­du­ca­tori au fost distruse prin transformarea tar­gurilor de con­trac­tari in standuri de desfacere a sto­curilor. Pri­ma editie se desfasoara pe o su­pra­fata ex­po­zi­tio­na­­la de 619 metri patrati si reu­nes­te 32 de ex­po­zanti din Romania, dar si din Italia, la targ fiind prezent cunoscutul designer Lucio Ri­ghetto. In Romania, piata de incaltaminte si pie­larie a fost in scadere cu 24% in primul semestru al anului, ajungand la 475 de milioane de lei. Piata Uniunii Europene este dominata de cinci tari, care in­su­meaza 74% din consumul total al UE, acestea fiind Germania cu 19%, Italia - 15%, Fran­ta - 15%, Marea Britanie - 14% si Spania - 10%. UE se situeaza prin­tre importatorii de top la nivel mon­dial de articole de pielarie si ac­ce­so­rii din piele, im­por­tand produse care se ridica la peste opt miliarde de euro (ceea ce reprezinta o treime din volumul mondial), in timp ce ex­por­tu­rile sunt de 7,5 miliarde, din care jumatate se rea­lizeaza in blocul comunitar.

Problema pro­du­ca­to­rilor din pietele Europei de Est este ca aces­tia sunt mai putin orientati pe ultimul trend in moda.