Operatorul national de co­mu­nicatii Teletrans, com­pa­nie din grupul Trans­electrica, vizeaza pentru anul fiscal curent o crestere cu 10% a cifrei de afaceri si cu 15% a profitului. In prezent, Transelectrica este cel mai mare client al operatorului si genereaza 80% din veniturile Teletrans. Obiec­tivul companiei este insa ca in urmatorii trei ani venitu­rile sa provina in procente egale de la Transelectrica si terti clienti.

Compania de comunicatii Tele­trans, cu afaceri in 2008 de 8,6 milioane de euro, tin­tes­te in anul fiscal curent o crestere de 10%, desi se asteapta la o scadere a pietei de profil de 3% pana la 5%. Operatorul se astepta si la cresterea profitului cu pana la 15% fata de 2008, de la 0,85 de milioane de euro, la 0,97 de milioane de euro. In pre­zent, 80% din veniturile compa­niei sunt generate de compania natio­nala de transport al energiei electrice Tran­s­e­lectrica, insa operatorul spera sa isi largeasca portofoliul de clienti astfel incat sa se echilibreze balanta venitu­ri­lor intre Transelectrica si terti. Pentru cresterea numarului de contracte, ope­ra­torul mizeaza pe infrastructura si ex­perienta com­pa­niei, despre care spune ca sunt principalii diferentiatori fata de alti concurenti, potrivit directorului ge­neral al companiei, Horia Hahaianu (foto). „In primul rand, daca tinem cont de pa­re­rile analistilor financiari, piata locala de telecom, in ansamblul ei, va scadea cu 3%-5% in 2009. In al doilea rand, pia­ta de telecomunicatii este deja „matu­ra”, iar concurenta este acerba intre ju­ca­torii mari care incearca sa isi pas­tre­ze clientii si sa isi largeasca porto­foliul. In ceea ce priveste ponderea ve­niturilor Transelectrica in totalul de  venituri al Teletrans ele se situeaza in jur de 80%. Din aceasta perspectiva, ne-am stabilit ca obiectiv atingerea unui raport de 1 la 1 in trei ani, raport care se bazeaza pe cresterea veniturilor cu terti si nu pe diminuarea colaborarii cu Trans­electrica”, a declarat pentru „Financiarul” Horia Hahaianu, director general al Teletrans.

Compania intentioneaza sa devina operator regional


Reprezentantul Teletrans spune ca umbla si la eficientizarea companiei, in special a infrastructurii, dar vizeaza si iesirea pe o piata regionala, ceea ce im­pli­ca schimbari de procese si proceduri interne. „In momentul de fata, desfa­su­ram o actiune ampla care vizeaza efi­cien­tizarea infrastructurii pe care o ope­ram (in special backbone-ul natio­nal de  5.000 km de fibra optica), dar si reor­ganizarea companiei ca o conse­cinta necesara a schimbarii viziunii de afaceri a Teletrans. In acest sens, urma­rim adaptarea companiei la obiectivul principal asumat, si anume: atragerea de noi clienti. In cadrul celui de-al doi­lea proces, importanta este relatio­nar­ea organizatiei cu mediul economic ex­tern,  prin „iesirea” companiei Tele­trans pe piata regionala telecom si po­zi­tionarea sa ca un jucator important pe aceasta piata. In acest sens, vom re­cur­ge la modificari interne de pro­ce­duri si procese, lucru care ne va per­mite o abordare mai profesionista a pro­cesului de vanzare. In acelasi timp, ne in­drep­tam atentia si catre clienti corporate cu acoperire nationala, ca­rora le putem acorda o alternativa via­bila, bazata pe backbone-ul national de 5.000 km de fibra optica, pe care ope­reaza compania Teletrans”, a explicat Hahaianu. Com­pa­nia opereaza doua retele de fibra optica - una cu acoperire na­tionala de 5.000 km, noua inele, redundanta si una de 4.000 km, patru inele, redun­danta, tehnologie IP/MPLS. In prezent, se lucreaza la construirea a doua inele de redundanta in Ardeal si Moldova.

Teletrans are 238 de angajati, din care 106 lucreaza in Bucuresti, iar 132 in tara. Operatorul detine patru agentii in Bacau, Craiova, Timisoara si Cluj si patru centre in Bucuresti, Pitesti, Sibiu si Constanta.

Horia Hahaianu, director general, Teletrans: Situatia economica actuala reprezinta o provocare pentru operatorii din piata telecom, aflati in situatia de a furniza servicii variate, integrate si cu valoare adaugata. Cert este ca, per global, a scazut consumul de servicii telecom si se previzioneaza o crestere a internetului in banda larga, disponibil acum si in varianta prepaid.