Intr-un studiu realizat la comanda BCR in primavara acestui an pe segmentul microintreprinderi se arata ca produsele cu cel mai mare potenial raman cele de finanare: peste 73% dintre respondeti intenioneaza sa acceseze un credit in 2012. Totui, comparativ cu 2011, a crescut cu 7% intenia de a deschide un depozit in 2012, 43% dintre antreprenori intenionand sa deschida depozite in 2012.

Potrivit cercetarii, 98% dintre micile afaceri din Romania au un cont curent in banca, 85% efectueaza plai, 32% au depozite i 63% au contractat un credit. 54% dintre microinteprinderi folosesc servicii de internet banking. Comparativ cu 2011, se observa o cretere generala a utilizarii de produse bancare, cu accent insa pe zona de depozite i internet banking.

“Micii antreprenori vor lucra cu mai puine banci, dar vor avea posibilitatea de a accesa produse i servicii bancare mai multe, mai simple i mai accesibile, in general sub forma de pachete, i la preuri mai apropiate de ateptarile lor. In plus, beneficiile non-bancare asociate devin factor important in alegerea bancii cu care vor sa lucreze. Exista o specializare accentuata a bancilor in ceea ce privete oferta pentru microintreprinderi, iar aceasta se va reflecta in resursele alocate atragerii i servirii acestui segment de clienti”, arata Sorin Mititelu, director Segmente BCR.

In studiu se mai arata ca scad termenele de plata i, in consecina, insemnatatea creditului comercial, iar microintreprinderile revin la creditul bancar ca principal instrument de finanare a afacerii; antreprenorii se ateapta din partea bancilor la produse i servicii de calitate pentru o gama larga de nevoi, comisioane mai mici, personal calificat i consultana de specialitate. Printre nevoile nebancare, este evidenta necesitatea promovarii, a oportunitailor de business, a consultanei i a trainingurilor.

“Microintreprinderile au flexibilitatea necesara adaptarii la o piaa in schimbare, au posibilitatea de a dezvolta foarte repede competene profesionale, iar piaa locala de bunuri i servicii este departe de a fi saturata. De aceea, microintreprinderile sunt un important motor al revenirii din recesiune i, in general, al dezvoltarii economice. Rolul bancilor in acest context este sa susina dezvoltarea microintreprinderilor atat cu produse i servicii bancare adaptate, dar i prin instrumente de promovare i oportunitai de business”, a continuat Mititelu.

BCR a lansat in 2011 platforma www.bcrclubantreprenori.ro, disponibila prin pachetele de cont curent oferite de catre banca clienilor sai microintreprinderi, care conine o oferta complexa de servicii bancare, dar i de susinere a afacerilor microintreprinderilor in general, incluzand posibilitai de tranzacionare, oportunitai de promovare a afacerii, precum i sesiuni de training specializat.

Peste 70% dintre utilizatorii activi, folosesc platforma de mai multe de 2-3 ori pe luna, in special pentru promovarea on-line a afacerilor, inserarea de oferte de produse i servicii i interaciunea cu alte firme. In mod special trainingurile disponibile pe platforma sunt considerate foarte utile de peste 65% dintre utilizatori.