Smartphone-urile se transformă în mini computere personale şi dezvoltatorii de aplicaţii vin în întâmpinarea nevoilor clienţilor, încercând să simplifice pe cât posibil orice acţiune pe care ar trebui să o facă utilizatorul pentru a-şi coordona businessul în orice moment.

Deja posibilitatea de a răspunde la emailuri oricând, de a verifica website-urile companiei sau de a avea acces la documente de tot felul este o banalitate. Aplicaţiile lansate în prezent aduc în smartphone-ul fiecăruia calendarul, contactele, emailurile, documentele, banca, situaţiile financiare, rapoartele de trafic… într-o singura expresie, tot ce ai nevoie.

10 aplicaţii extrem de utile pentru omul de afaceri

1. GoPayment – sau, mai bine spus, propriul tău funcţionar bancar. Aceasta aplicaţie permite utilizatorilor să accepte şi să proceseze plăţi. Avantajul este că nu există o limită de tranzacţionare. Securitatea datelor este garantată prin Quick Books.
Este valabilă pentru: Android, BlackBerry, iPhone, Palm WebOS şi Symbian.
Preț: 12,25 dolari şi se percepe o taxă de 30 de cenţi pentru fiecare tranzacţie operată.

2. Quickoffice Connect Mobile Suite – este o aplicaţie online care oferă acces prin mobil la întregul pachet Microsoft Office. Aplicaţia necesită conexiune la internet. Permite utilizatorilor să creeze, editeze şi să distribuie fişiere de orice tip, la orice moment.
Este valabilă pentru: Android şi iPhone.
Preț: 9.99 dolari.

3. Analytics App – aplicaţie foarte utilă pentru cei care administrează website-uri şi care au nevoie să poate verifica în permanenţă statisticile referitoare la traficul de pe platformele lor. Fie pentru întâlnirile de afaceri în care se cer cifre, fie pentru a analiza situaţiile de trafic la anumite momente, Analytics Apps este aplicaţia ideală. Oferă acces la 47 de tipuri de rapoarte Analytics pentru unul sau mai multe conturi.
Este valabilă pentru: iPhone.
Preț: 5.99 dolari.

4. Evernote – este un spaţiu de stocare de informaţii, fie ele audio, video, imagini sau text, care pot fi sincronizate cu restul dispozitivelor. Fie că ai înregistrat o conversaţie, că ai fotografiat sau filmat un eveniment, ai căutat şi stocat hărţi sau informaţii, sau ai luat notiţe în timpul unei întâlniri, totul poate fi adunat şi organizat în Evernote. Este sigur, permite instalarea unor coduri de siguranţă pentru anumite documente sau pentru întreaga arhivă, permite lucrul colectiv pe anumite documente partajate cu alţi utilizatori ai aplicaţiei şi are funcţie de căutare avansată.
Este valabilă pentru: Android, iPhone, BlackBerry, Windows Phone.
Preț: este gratuită, cu posibilitatea de a avansa la mai multe tipuri de cont Premium care oferă o serie de facilităţi.

5. Vlingo – este o aplicaţie care transformă vocea în text sau în corp de email. Permite selectarea contactelor către care vreţi să trimiteţi emailul prin comandă vocală, la fel şi căutarea pe web. Este integrat cu Twitter şi cu Google Maps.
Este valabilă pentru: iPhone, Android, BlackBerry, unele telefoane cu Windows Mobile, Symbian.
Preț: este gratuită.

6. Inventory Tracker – este o aplicaţie care stochează informaţii despre ce produse ai la vânzare, câte ai vândut, ce trebuie livrat , expediat, care e situaţia stocurilor etc. Permite exportarea datelor în Excel pentru a putea fi trimise ulterior via email. Se actualizează în timp real şi dispune şi de un calculator de costuri.
Este valabilă pentru: iPhone.
Preț: 4,99 dolari.

7. WorldMate
– este un asistent personal pentru cei care călătoresc mult în interes de afaceri şi nu numai. Administrează itinerarii complete, zboruri, hoteluri, închiriere de maşini, şedinţe programate etc. Este integrat cu LinkedIn, ceas global, convertor valutar.
Este valabil pentru: iPhone, Android, BlackBerry, Windows Mobile, Symbian.
Preț: este gratuită.

8. Jump Desktop
– conectează telefonul la laptop şi permite controlarea calculatorului prin intermediul smartphone-ului. Astfel, ai acces la orice informaţie din calculatorul tău de la birou sau de acasă şi le poţi transfera, verifica sau modifica la orice moment.
Este valabilă pentru: Mac-uri, dar se lucrează şi la variante pentru restul sistemelor de operare.
Preț: 14.99 dolari.

9. Fuze Meeting – aplicaţie de videoconferinţă similară cu WebEx. Permite introducerea în conferinţă a unor prezentări powerpoint sau a altor documente, le face vizibile pentru toți participanţii la discuție şi, în cazul în care unul dintre interlocutori intră mai târziu în conferinţă, poate fi pus la curent cu ce s-a discutat până atunci şi ce documente au fost prezentate, cu doar câteva click-uri.
Este valabilă pentru: Android, BlackBerry şi iPhone.
Preț: este gratuită.

10. Scan2PDF Mobile – aplicaţia scanează cu ajutorul camerei foto orice document şi îl converteşte într-un fişier de tip pdf, care poate fi trimis pe email.
Este valabilă pentru: Android, iPhone şi Windows Mobile. Varianta pentru BlackBerry va fi lansată în curând.
Preț: 6,15 dolari în Android Market și 6.99 dolari în iTunes App Store. Există și o variantă gratuită.