Televiziunea, ziarele, continutul video online si telefoanele mo­bi­le fac parte din consumul media global pe care utilizatorii il con­si­dera o necesitate, arata cel mai recent studiu al AdAge, „Global Media Habits 2010”. O dovada in plus ca industria TV a revenit pe crestere este data de cel mai recent studiu al companiei de cerce­tare IDATE, ce afirma ca piata globala de TV a totalizat in 2010 o valoare de 289,2 miliarde de euro, un avans de 7,1% fata de 2009.

Televiziunea, o necesitate


In prezent, televiziunea reprezinta o necesitate in toata lumea, arata studiul AdAge. In 2010, aproape jumatate din gospodariile din India dispuneau de TV, in crestere fata de 2001, cand mai putin de o treime din acestea aveau un set TV. Pe de alta parte, in Kenya, rata de penetrare TV a punctat o crestere de la 60% pana la 70% din 2005 pana in 2009, numarul de gospodarii majoran­du-se cu aproape jumatate.


Telespectatorii petrec din ce in ce mai mult timp in fata micului ecran 


In 2009, timpul mediu petrecut zilnic in fata televizorului de catre americani a fost de 280 minute, res­pec­tiv peste 4 ore si 30 minute, in crestere cu 3 minute fata de 2008.  O crestere similara poate fi observata si la nivel global, unde telespectatorii au petrecut zilnic in fata micului ecran aproximativ 3 ore si 12 minute.

Tarile BRIC, cele mai mari consumatoare de digital


Brazilia, Rusia, India, China si Indo­nezia gazduiesc cei mai „avizi” con­sumatori de continut video online la nivel mondial.
In 2009 o treime din totalul trafi­cului pe internet a fost reprezentat de continutul video. Pana in 2014, cor­poratia multinationala Cis­co estimeaza ca 91% din traficul pe in­ter­net va fi reprezentat de continutul vi­deo.

Mobilul, mai utilizat decat mouse-ul


Doar 81 de milioane de indieni, 7% din populatia Indiei, utilizeaza inter­ne­tul, dar 507 milioane de indieni au te­le­foane mobile, tipar preluat in toata lumea. De exemplu, rata de penetrare a PC vs mobil pentru China este de 20% vs 57%, Brazilia 32% vs 86% si Indonezia 5% vs 66%.

Dispozitivele electronice duc la cresterea traficului


Proliferarea de noi netbookuri, dispozitive e-readers si tablete va duce la o crestere constanta, pana in 2014, a traficului pe internet, potrivit datelor Cisco. Deja mari publicatii la nivel global au introdus sau urmeaza sa introduca versiuni dedicate Smartphoneurilor.


Copiii, tot mai interesati  de consumul media


In ultimul deceniu, timpul petrecut de copiii cu varste cuprinse intre 8 si 18 ani in fata computerelor s-a triplat. Cea mai mare parte a timpului petrecut de acestia in fata calculatorului este pe social media, urmat de jocuri si site-uri video.

Fotbalul, concursurile si telenovelele fac audienta

Campionatul Mondial de Fotbal 2010 a fost cel mai vizionat eveniment TV din istorie, transmis in toate tarile (inclu­zand Coreea de Nord) si obti­nand o au­dienta de 400 de  mili­oane de teles­pectatori pe meci. Emi­siunile sportive continua sa atraga cea mai mare au­dienta la nivel global. „Teles­pectatorii oscileaza intre con­tinutul real si virtual, sport si entertainment, intre TV si internet sau le utilizeaza pe am­bele in acelasi timp”, declara anul tre­cut Amandine Cassi, direc­torul Depar­tamen­tului de cer­cetare din cadrul Eurodata TV Worldwide. Pe lan­ga fotbal, cele mai vi­zionate formate TV in 2010 au fost con­cursurile TV pre­cum „American Idol” si teleno­velele.

SUA si Europa de Vest: scaderea vanzarilor de presa scrisa


Statele Unite ale Americii si Euro­pa de Vest experimenteaza scaderea vanzarilor in presa scrisa, in timp ce restul planetei se bucura de o peri­oada de varf in ceea ce priveste tirajul cotidienelor, potrivit AdAge. Astfel, Asia, Africa si America Latina se bucu­ra de cresteri anuale  „double digit” (peste 10%), in timp ce China si India gazduiesc aproape jumatate din top 100 al cotidienelor la nivel global.

In India, de exemplu, numarul cotidie­nelor cu plata a crescut din 2005 pana in prezent cu aproximativ 44%,  pana la 2.700 de titluri, insu­mand peste o cincime din totalul titlurilor de pe planeta.

Internet cafe, „motorul” pietelor emergente


Cafenelele de tip internet cafe sau asa-numitele cyber cafes au aju­tat si continua sa ajute la ras­pan­direa utili­zarii internetului pe pie­tele emer­gente. In Coreea de Sud, de exemplu, utilizatorii de internet care doresc sa petreaca o ora online scot din buzu­nar doar 80 de centi, fiind scutiti de pla­ta unui abona­ment lunar, astfel fiind incurajati sa „imbratiseze” socia­liza­rea sau jocu­rile online. Cyber ca­fes s-au ras­pandit de ase­menea si in Indo­nezia, unde doar 5% din gos­podarii dispun de PC, si in Brazilia, unde cafenelele sunt cunos­cute drept „LAN houses”, iar accesul la internet timp de o ora costa apro­ximativ un dolar.


Facebook ramane in centrul atentiei


Cand vine vorba de timpul pe­trecut navigand pe site-uri, Facebook isi „zdrobeste” toti rivalii, utilizatorii acestuia petrecand in jur de 6 ore pe site, dublu fata de cat petrec acestia pe alte site-uri din top 10.  Baza de date a utilizatorilor Face­book include 517 milioane de per­soane, din care 70% locuiesc in afara SUA. Potrivit unui studiu al DDB, 76% din utilizatorii site-ului au apasat deja butonul „like” pentru a semnala fap­tul ca sunt fanii unui anume brand. In schimb, 97% dintre acestia se asteap­ta la un tratament special si 94% sunt dispusi sa sustina brandul, daca este necesar.