In primul semestru al anului 2011 investitiile brute (fara discounturile oferite, care in unele cazuri pot depasi 70%-80%) in publicitatea din presa scrisa au depasit 97 de milioane de euro, informeaza Biroul Roman de Audit al Tirajelor. Acesta precizeaza ca suma este estimata utilizand tarifele la rate-card practicate de ziarele si revistele incluse in studiul de Monitorizare a Investitiilor in Publicitate (MIP Presa Scrisa) desfasurat de BRAT.

Aceasta suma este reprezentata de publicitatea standard, bartere si advertoriale si nu include autopromovarea sau promovarea in cross a diverselor produse media. Spre comparatie, investitiile nete totale atrase de toate canelele publicitare din Romania in prima jumatate a acestui an sunt estimate de Carmen Lixandru, Managing Director la MediaCom Romania, la 135-140 de milioane de euro, minus 6% fata de perioada similara din 2010.

MFB: investitii nete de 24 de milioane de euro, pe tot anul


Trebuie amintit ca potrivit anuarului Media Fact Book 2011 realizat de agentia de media Initiative, valoarea neta a investitiilor estimate a fi atrase pe tot parcusul anului in curs de catre presa scrisa din Romania se va ridica la nivelul de 24 de milioane de euro, minus 2 milioane de euro fata de nivelul din 2010.

BRAT a lansat MIP Presa Scrisa in ianuarie 2011, studiul fiind realizat dupa o metodologie si la standarde stabilite de industria de publicitate reunita in cadrul asociatiei. Pentru prima jumatate a anului BRAT a monitorizat un numar de 212 publicatii, reprezentative pentru presa scrisa din Romania.

BRAT este o asociatie a industriei de publicitate din Romania, constituita in scopul masurarii si verificarii independente si obiective a performantei produselor media. In cei 13 ani de existenta, BRAT a devenit recunoscut ca reperul pietei de publicitate pentru presa scrisa si mediul online in ceea ce priveste rezultatele de audienta, tirajul publicatiilor sau traficul siteurilor web.