Vanzarile modelelor Toyota Prius, care functioneaza pe benzina si electricitate, au sporit in special pe fondul cererii sustinute din Statele Unite si din Japonia.


Au trecut ceva ani de cand Toyota Prius, lansat in 1997, nu era decat un autoturism de nisa pentru avangardistii ecologisti. Acum a devenit o masina chiar foarte cautata, clasandu-se pe pozitia a treia mondial, cu 247.230 de unitati vandute, dupa Toyota Corolla (300.800 de exemplare) si pick up F de la Ford (277.000). Este dublu fata de perioada de referinta din 2011.

Echipata cu un motor termic si altul electric, Prius s-a dovedit extrem de populara in Statele Unite, unde volumul vanzarilor a crescut in intervalul mentionat cu 42% si cu 56% in primele patru luni, pentru a atinge 86.027 de exemplare.

La fel de bine s-a comportat Prius si in Japonia, unde atractia acestui automobil a fost sporita de subventiile publice si de reducerile acordate. Din ianuarie pana in martie, Toyota a comercializat 175.080 de Prius in Tara Soarelui Rasare, triplu fata de anul trecut.

Dupa doi ani grei marcati de multele probleme tehnice depistate la produsele comercializate si de valul ucigas care a urmat devastatorului cutremur care a lovit Japonia in martie anul trecut, succesul marcii Prius a ajuta contructorul Toyota sa revina in fruntea clasamentului mondial, inaintea companiei americane General Motors si a grupului german Volkswagen. GM a preluat anul trecut coroana de la fabricantul japonez.

Incepand din 1997, Toyota a vandut, la nivel global, peste 4 milioane de masini hibride, propuse in 18 modele.