Afacerile retailerului de electronice si electrocasnice Altex au scazut anul trecut cu 48%, la 180 milioane de euro, comparativ cu 344 milioane de euro in 2008, iar pentru acest an este prevazuta o stagnare. In 2009, retailerul a avut un profit operational de 5,5 milioane de euro, iar procesul de reducere costurilor aplicat incepand cu 2008 va permite companiei sa atinga un castig inainte plata taxelor si de amortizari de aproximativ sase milioane de euro.
 
Potrivit reprezentantilor companiei, in 2009 s-au inregistrat scaderi de 40%-50% pe toate segmentele de produse. Pentru 2010, Altex anticipeaza o reducere de 4% la electrocasnicele mari si cresteri intre 1% si 3% la electrocasnice mici, electronice si IT&C. “Nu exista premise de majorare a afacerilor totale, ca urmare a diminuarii resurselor financiare ale consumatorilor, cresterii somajului si lipsei de creditare (…) Este posibila o crestere spre finalul anului, dar deocamdata preferam sa fim rezervati”, a afirmat presedintele si proprietarul Altex, Dan Ostahie.
 
Pe segmentul electronice declinul a fost de 50%, la 66 milioane euro, iar pentru anul in curs compania estimeaza o usoara crestere, de 1%, la 66,5 milioane de euro. "Vanzarile la televizoare au scazut cu 53% anul trecut, peste reducerea inregistrata de categorie, explicata si prin eroziunea preturile in conditiile in care tehnologia avanseaza rapid. Ne asteptam ca vanzarile de LCD-uri sa creasca in perioada de dinaintea Campionatului Mondial de fotbal. (...) Aparatele foto si video au avut incasari, in 2009, mai mici cu 48%, dar vizam o revenire usoara, de plus 1%, gradul de penetrare a acestor produse fiind inca scazut", a spus directorul de marketing si vanzari al Altex, Cristian Moanta.
 
Vanzarile de produse IT&C au totalizat 39 milioane de euro, mai mici cu 50% fata de anul anterior, sub impactul declinului puternic al segmentelor reprezentate de laptopuri (46%) si desktopuri (62%). Compania estimeaza ca, in acest an, vanzarile pentru produsele ITC vor atinge 40 milioane de euro, in avans cu 3% fata de 2009.
 
Dan Ostahie a apreciat ca anul 2009 a reprezentat pentru orice companie "o zdruncinatura solida, dar totodata o proba de maturitate si de adaptare". Potrivit acestuia, afacerile companiei se vor baza in 2010 pe trei piloni, respectiv preturile mici, clientii alegand in prezent dupa acest criteriu, tehnologia, in principal pe partea de IT&C, si serviciile, care in perioada crizei fac diferenta intre companii. “Piata pe segmentul nostru nu va depasi 800 milioane de euro, dar consider ca vom asista la o revenire in 2011, mai ales dupa reinceperea creditarii. Politica monetara va avea si ea un rol importat in conditiile in care in prezent dobanda este mare atat pentru companii, cat si pentru consumatori", crede Ostahie.
 
Potrivit estimarilor companiei, incasarile Altex vor fi in primul trimestru de 37 milioane de euro, in trimestru doi - de 39 milioane de euro, trimestrul trei - de 41 milioane de euro, iar in ultimele trei luni vor depasi valoarea de 60 milioane de euro.
 

Sursa: Mediafax