In primele noua luni ale anului, volumul platilor online a crescut cu 11% fata de perioada similara a anului trecut, pana la o valoare de 121,4 milioane de euro, potrivit Romcard.

Valoarea cosului mediu de cumparaturi a crescut si ea cu 21%, pana la 69 de euro, iar cele mai mari cresteri de vanzari le-au avut magazinele care comercializeaza flori, carti si cadouri cu 75%, 76%, respectiv 64%, dar si magazinele de jucarii - 56% sau magazinele de haine - 24%.

„Desi 2011 este un an marcat de instabilitate economica, industria comertului electronic si-a pastrat ritmul de crestere de doua cifre si ramane in continuare o piata in plina dezvoltare. Ma refer in primul rand la cresterea interesului companiilor care se orienteaza astfel catre un nou canal de vanzare si promovare, dar si la cresterea competitiei in industrie, in special din partea bancilor care se arata acum mult mai interesate in dezvoltarea si promovarea acestui segment, ceea ce nu poate fi decat benefic industriei”, a declarat Daniel Nicolescu, CEO ePayment, principalul procesator de plati online de pe piata locala.

ePayment, a procesat 89% din totalul platilor online, respectiv 106,7 milioane de euro, cu 13% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut.

Pentru finalul anului, Romcard si ePayment confirma estimarile potrivit carora piata comertului electronic cu plata online va depasi valoarea de 160 de milioane de euro. Cresterea se va pastra si in 2012, datorita produselor si serviciilor noi ce vor fi lansate, dar si unei mai bune promovari.

In acest an
ePayment a devenit membru al grupului international PayU detinut de Naspers Ltd, al doilea jucator in eCommerce la nivel global. PayU desfasoara operatiuni de integrare plati online in Polonia, Cehia, Romania si Ungaria, procesand, in 2010, 31 de milioane de tranzactii in valoare de peste 800 de milioane de euro. In Romania, ePayment este lider pe piata de plati online, cu peste 2 milioane de tranzactii procesate in 2010 in valoare de 121 de milioane de euro si o cota de 90% din volumul total al Romcard.

Vanzarile online in turism s-au majorat cu 7%, agentiile raporteaza afaceri in crestere cu peste 10%

Intrarea in zona de comert electronic a marilor retele de retail va tripla piata