Vânzările Carrefour, cel mai mare retailer din Europa, au crescut în trimestrul trei din 2012 cu 2,1%, la 22,6 miliarde de euro (29 miliarde de dolari), peste estimările analiştilor, pe fondul îmbunătăţirii pieţei din Franţa, transmit agentiile Bloomberg şi Reuters.



Analiştii an mizat pe vânzări de 22,63 miliarde de euro. La bursa de la Paris, acţiunile Carrefour au urcat joi dimineaţă cu 5,6%, cel mai semnificativ avans din august. 'În trimestrul trei din 2012 s-a înregistrat o îmbunătăţire pe piaţa din Franţa deşi situaţia în Europa de Sud rămâne dificilă', se arată într-o declaraţie a Carrefour. Vânzările companiei franceze au crescut cu 0,2% în perioada iulie-septembrie 2012, excluzând fluctuaţiile de curs valutar şi combustibilul. În America Latină vânzările au crescut cu 10% şi au scăzut cu 3,3% în Europa şi cu 3,1% în Asia.

Carrefour a înregistrat în primele şase luni ale acestui an pierderi nete de 31 milioane de euro, semnificativ mai puţin decât pierderile de 249 milioane euro înregistrate în prima jumătate a anului trecut. Carrefour a precizat că pierderile s-au datorat în mare parte costurilor asociate cu vânzarea participaţiei sale la lanţul de supermarketuri Marinopoulos din Grecia. Dacă se exclud operaţiunile care au fost vândute, Carrefour ar fi înregistrat un câştig net de 199 milioane de euro.

Vânzările, excluzând TVA-ul, au crescut cu 0,9% până la 38,82 miliarde de euro, iar datoria netă a grupului a scăzut cu un miliard de euro până la 9,6 miliarde euro. Grupul Carrefour este cel mai mare distribuitor european şi cel de-al doilea la nivel mondial. Prezent în 32 de ţări din lume cu peste 9.500 magazine, grupul Carrefour numără aproximativ 471.000 de angajaţi. În România, grupul Carrefour operează opt magazine de proximitate, 25 hipermarketuri şi 52 supermarketuri.