Vânzările grupului german de retail Metro în Europa de Est au crescut cu 3,5% în primul trimestru, de la 3,82 miliarde de euro în primul trimestru al anului trecut la 3,95 miliarde de euro, susţinute de rezultatele diviziei Cash & Carry.


Metro Cash & Carry a înregistrat o creştere de 4% în Europa de Est, la 2,65 miliarde de euro, în timp ce reţeaua de magazine Real a avut un declin de aproape 2%, la 696 milioane de euro. Vânzările din regiune ale diviziei de retail de produse electronice Media-Saturn au urcat cu 8%, la 607 milioane de euro, potrivit raportului financiar al retailerului.

La nivel de grup, Metro a raportat vânzări în urcare cu 2,2%, la 15,65 miliarde de euro, în linie cu aşteptările analiştilor consultaţi de Reuters. Metro a avut o pierdere de 81 milioane de euro, raportat la un profit net de 16 milioane de euro în primele trei luni ale anului trecut.

Retailerul, al patrulea la nivel mondial, a anunţat că se va concentra pe rezolvarea problemelor afacerilor actuale înainte de a intra pe noi pieţe, precum Indonezia, după ce a raportat o pierdere operaţională surprinzătoare în primul trimestru.

Metro este puternic expus la consumatorii europeni, dintre care mulţi restrâng cheltuielile ca răspuns la reducerile de locuri de muncă şi măsurile de asuteritate ale guvernelor.

Grupul a înregistrat o pierdere operaţională de nouă milioane de euro în primul trimestru, sub estimările analiştilor consultaţi de Reuters pentru profit de 49,5 milioane de euro, din cauza investiţiilor în reţeaua Media-Saturn, care a raportat un rezultat negativ de 20 de milioane de euro.

Bugetul pentru investiţii în acest an a fost redus de la două miliarde de euro la 1,8 miliarde de euro, iar Metro a renunţat la planurile de a intra pe piaţa cash & carry din Indonezia pentru a se concentra pe îmbunătăţirea vânzărilor în ţările unde este deja prezent.

Retailerul nu se aşteaptă ca profitul să crească în acest an, din cauza economiei slabe, şi a avertizat că estimările pentru rezultatele financiare prezintă riscuri.

Vânzările Metro Cash & Carry România au scăzut anul trecut cu 7%, la 1,06 miliarde euro, revenind aproape de nivelul din 2004, când afacerile diviziei locale a grupului german au depăşit pentru prima dată pragul de un miliard de euro. Metro avea în România la sfârşitul lunii martie 32 de magazine cash & carry şi 25 de magazine Real.