Vânzările de ciment ale Lafarge în România au crescut cu 5,9% în primele nouă luni, susţinute de o tendinţă pozitivă a volumului tuturor activităţilor, potrivit datelor publicate vineri de grupul francez.


Tendinţa ascendentă a volumului livrărilor de ciment a avut o contribuţie de cinci puncte procentuale la vânzări, în timp ce alte efecte, precum cel al preţurilor şi cel al mixului de produse, au avut un aport de 0,9 puncte. "Romania a înregistrat o tendinţă pozitivă a volumului la nivelul tuturor activităţilor, atât în trimestrul al treilea cât şi de la începutul acestui an", se arată în raportul financiar al grupului.

În Europa Centrală şi de Est (ECE), vânzările totale au coborât cu 1% în primele nouă luni, la 989 milioane de euro. Volumul vânzărilor în regiune a coborât cu 5% în cazul cimentului, a urcat cu 11% pe segmentul agregatelor şi a coborât cu 3% pe cel al betonului. Profitul EBITDA (înainte de deducerea dobânzilor, impozitelor, deprecierilor şi amortizării) obţinut în regiunea ECE a coborât cu 22% faţă de intervalul similar din 2011, la 214 milioane euro.

La nivel de grup, vânzările Lafarge au urcat cu 5% în primele nouă luni, la 12 miliarde de euro, susţinute de preţurile mai mari şi evoluţia pozitivă de pe pieţele emergente. Profitul operaţional a crescut cu 12%, la 1,8 miliarde euro. Lafarge este prezent în România pe segmentul cimentului, cu ponderea cea mai mare în vânzări, dar şi al betoanelor şi agregatelor. Grupul a vândut anul trecut divizia de gips către Etex, care a preluat astfel si operaţiunile din România. Pe piaţa locală, principalii concurenţi ai Lafarge sunt HeidelbergCement (Germania) şi Holcim (Elveţia), precizeaza Mediafax.