Pe fondul celor mai aprige geruri si al celor mai abundente ninsori din ultimii 50 de ani, in Marea Britanie au sporit cu 400% vanzarile de sare grun­joasa, presarata pe trotuarele si aleile din fata caselor.

O crestere considerabila s-a inre­gistrat si in cazul vanzarilor de haine pentru animalele de acasa. Retea­ua Pets at Home, formata din 252 de magazine, a anuntat un salt de 70%, comparativ cu 2009, a achizitiilor de costume de iarna pentru caini. Potrivit „Financial Times”, tempe­raturile co­bora­te si valul de intemperii au im­bunatatit planurile de afaceri ale com­paniei Bridgepoint, proprietara retelei Pets at Home.

In prezent, Brid­gepoint analizeaza posibilitatea scoaterii la vanzare a magazinelor sale pentru animale sau organizarea unui IPO. La concursul pentru Pets at Home s-au inscris patru fonduri de investitii: Bain Capital, KKR, Apax Partners si TPG. Termenul de depunere a ofertelor expira astazi. Expertii FT cred ca unul dintre acesti pretendenti va prelua Pets at Home contra sumei de minimum 800 de milioane de lire sterline.

In 2004, Brid­gepoint a platit pentru aceasta retea de puncte de desfacere numai 230 de milioane de lire sterline.

Alta consecinta a gerurilor din Marea Britanie se va vedea, probabil, peste noua luni. Eco­nomistii anticipeaza o crestere a na­talitatii. Fara curent elec­tric, fara caldura, televizor si radio, britanicii s-au vazut nevoiti, dupa cum explica Jacques Gerrard, sa caute alte metode de a se incalzi si distra. Asa s-a intam­plat, spre exemplu, la Houston, unde in vara anului trecut rata natalitatii a crescut cu 25%, la noua luni de la trecerea ura­ganului Ike, care a antrenat intreruperi in furnizarea de elec­tri­citate.