Daca la momentul lansarii tele­vizoarelor 3D pe piata locala companiile producatoare spu­neau ca nu stiu cum va evolua noua tehnologie, se pare ca van­zarile au depasit asteptarile la doua luni de la intrarea televizoarelor 3D in magazinele din Romania. Companiile au epuizat primele stocuri, iar potrivit decla­ratiilor, exista si comenzi neonorate.

Filiala locala a LG Electronics a fost prima companie care a adus in Roma­nia, in magazinul Media Galaxy, in centrul comercial Feeria, televizoare LCD cu tehnologie 3D. Oficialii LG au precizat ca de la inceputul lunii aprilie, data lansarii televizorului LD 920, au fost vandute 200 de unitati. „Inca din ziua lansarii in Romania a primului televizor cu tehnologie 3D, model LG LD920, in­tregul stoc pus la dis­po­zitia par­te­ne­rilor (100 de unitati) s-a epuizat, de­pasindu-ne cele mai optimiste asteptari. Sto­cul de televi­zoa­re ce incorporeaza tehno­lo­gia 3D co­mercializat pana in prezent este de 200 de unitati.

Tele­vi­zoarele LG s-au vandut in rete­lele de retail si online, atat in Bucuresti, cat si in restul ta­rii”, au declarat pentru „Financiarul” oficialii LG, precizand ca toate modelele vandute au ajuns la consumatori.

Despre stocuri epuizate vorbesc si reprezentantii companiei Panasonic, care a adus televizoarele 3D in Romania la jumatatea lunii aprilie. „In confor­mitate cu evidentele noastre, peste 100 de televizoare cu plasma cu diagonala de 127 cm au fost livrate de noi in Romania pana in acest moment.

Exceptand pro­dusele afisate in magazine, toate celelalte televizoare cu plasma 3D Panasonic au fost achizitionate de consumatori, astfel incat in acest moment exista cereri inca neonorate”, a declarat pentru „Finan­ciarul” Stefan Ichim, Country Manager Panasonic Romania.


Doritorii platesc de la 2.000 €


Cel putin in mallurile bucurestene, televizoarele 3D sunt fie ex­puse pentru prezentare, fie in maga­zinele retailerilor electroIT. „Am vandut vreo 20 de te­levizoare 3D de cand le avem in ma­gazin, dar din cele de 140 de milioane de lei (televizoare cu LED si cu tehnologie 3D care au diagonala de 140 cm)”, explica un vanzator al retailerului Domo din centrul comercial Afi Palace Co­troceni.  Cifra nu este spectaculoasa pa­na nu o punem in con­textul pretului re­co­man­dat, care por­neste de la 2.000 de eu­ro pe unitate, in con­ditiile in care puterea de cumparare in Ro­mania este in scadere. De asemenea, cifra este relevanta si daca ne gandim ca piata totala de televizoare a fost in scadere in primul trimestru al anului dupa un declin de 28% in 2009. De exemplu, Panasonic are pentru moment doua televizoare cu ecran 3D in portofoliu: TX-P50VT20, televizor cu plasma FullHD 3D, avand diagonala de 127 cm, la un pret estimat de vanzare de 9.999 de lei cu TVA (aproximativ 2.300 de euro), si TX-P65VT20, televizorul cu plasma FullHD 3D, avand diagonala de 165 cm la un pret estimat la 19.999 de lei cu TVA (aproximativ 5.600 de euro). Se asteapta insa ca aceasta tehnologie sa devina una de masa in aproximativ trei ani. Oficialii Panasonic estimau in aprilie ca anul acesta se vor vinde in Romania aproxi­mativ 3.000 de televizoare 3D pe o piata totala de 500.000 de unitati. In Europa s-au comercializat de la inceputul anului si pana in luna mai  25.000 de televi­zoare cu tehnologie 3D, arata datele ofi­ciale publicate de compania de analiza GfK.


Cumparatori entuziasmati


Televizoarele 3D au fost achizitionate de „catre clientii interesati de tehnologie, de ceea ce este nou, de cei care si-au per­mis sa o achizitioneze. Este o tehnologie foarte asteptata, care produce efectul WOW, determinand clientii sa fie foarte receptivi la tot ce apare nou si are lega­tura cu aceasta era 3D”, considera Mihai Patrascu, directorul e­xe­­cu­tiv al companiei Evo­lution Prest Sys­tems, care adminis­trea­­za magazinul online evoMAG.ro.

Achizitiile sunt fa­cute in contextul in care continutul pen­tru aceste televizoare este redus. Po­trivit estimarilor, pana la finalul anului, la nivel international vor fi disponibile 50 de filme 3D, iar in Romania Au­toritatea Nationala de Regle­mentare in Comu­nicatii a alocat o li­centa unei televiziuni pentru experimentarea fil­marilor 3D.