De la Chanel la Louis Vuitton, niciun brand nu este scutit de efectele nefaste ale pirateriei.

 Anual, industria bunurilor de lux pierde  un milliard de euro, ceea ce s-ar traduce in peste 100 de milioane de lucruri contrafacute. Vectorul cresterii ofertei globale a copiilor de lux este reprezentat de piata asiatica, unde sunt produse 85% din aceste articole si unde asemenea bunuri pot fi achizitionate online, sub protectia anonimatului. 

Pentru a combate acest aflux, Comitetul Colbert, care grupeaza 75 de branduri de lux frantuzesti, printre care se numara si Dior, Cartier si Remy Martin, vor lansa in aceasta vara o campanie in aeroporturile din Franta, prin care vor avertiza turistii asupra falsurilor pe care ar fi tentati sa le cumpere. Franta a pus la punct una dintre cele mai dure legislatii privind contrabanda, posesia unui fals fiind considerata o infractiune grava inca din 1994 si fiind pedepsita cu o amenda de pana la 300.000 de euro, plus trei ani de inchisoare.

In acelasi timp, producatorii de falsuri si-au rafinat tehnicile, a deosebi un fals de original devenind o misiune tot mai dificila. In 2011, bunurile de contrabanda au costat economia franceza 30.000 de locuri de munca  si sase miliarde de dolari. Hainele, ochelarii, parfumurile, cosmeticele si articolele din piele sunt tintele predilecte ale pirateriei.

  Nominalizat recent la categoria “cel mai profitabil brand din lume”, Louis Vuitton cunoaste si reversul medaliei, fiind in acealsi timp si cel mai falsificat brand la nivel global. Fascinatia pentru monograma LV ii face pe doritori sa cumpere orice obiect cu acest imprimeu, fara sa tina cont de locul de unde realizeaza achizitia, indiferent ca este vorba de portbagajul unei masini, o sacosa de rafie sau de raftul unui magazin de cartier.

  In ultimii ani, lupta cu industria contrabandei s-a mutat online, autoritatile atragand atentia asupra numarului mare de producatori-pirat care livreaza exclusiv in acest mod. In prezent, se incearca crearea unui sistem de monitorizare a achizitiilor, cu  cooperarea grupurilor bancare si a operatorilor de plata pe internet, cum ar fi Mastercard, Visa, American Express si PayPal.