Constructorul german Volkswagen a castigat 15,4 miliarde de euro in 2011 si a depasit pragul de 8 milioane de masini vandute.


Mai bine decat grupul petrolier Total, campion la toate categoriile de profit in Franta, care a castigat 13,9 miliarde de euro in 2008, Volkswagen (VW) a batut toate recordurile, degajand un beneficiu net de 15,4 miliarde de euro in 2011. Un profit aproape dublu comparativ cu 2010. Grupul german a devenit cel mai profitabil constructor auto al planetei.

Pe teren comercial, compania a cunoscut un an record, depasind pentru prima data pragul de 8 milioane de masini vandute, ajungand la 8,3 milioane. Cu cele patru principale marci ale sale, Volkswagen, Audi, Seat si Skoda, constructorul a demarat bine la drum pentru a-si atinge obiectul propus: acela de a castiga coroana mondiala pana in 2018 cu 10 milioane de automobile comercializate.

In 2011, VW a depasit grupul nipon Toyota (7,9 milioane masini vandute) si se bate acum pentru primul loc al podiumului cu americanul General Motors (9 milioane). Rezultatele fabricantului german vor fi detaliate la 12 martie. Spre exemplu, alta marca germana, Opel, filiala a GM, a pierdut bani la sfarsitul anului trecut, iar Renault a castigat numai 2,14 miliarde de euro.

In timp ce rivalii lui nu se simt foarte bine, VW a demonstrat ca industria auto europeana nu este condamnata la declin. Desigur, bunele rezultate din 2011 isi gasesc, partial, explicatia in performantele diviziei de camioane grele MAN.

De-a lungul ultimilor ani, grupul si-a imbogatit metodic portofoliul de marci, s-a internationalizat, a investit si a jucat cartea sinergiei industriale. Constructorul se adreseaza tuturor segmentelor, de la gama de masini de inalta clasa (Audi, Bentley si Lamborghini) la camioane (Scania, MAN), trecand prin modelele de masa (VW, Seat, Skoda).

Spre deosebire de constructorii francezie, VW detine pozitii solide pe dinamicele piete ale economiilor emergente. In China, vanzarile grupuui au crescut cu 17%, la 2,25 milioane de exemplare. In India, ele au progresat cu 110%, iar in Rusia cu 75%. Chiar in Statele Unite, intreprinderea germana a reusit sa-si sporeasca volumul vanzarilor cu 17%. Aceasta strategie este sustinua de o politica de investitii de 62 de miliarde de euro in cinci ani.