Wolkswagen Polo a reusit sa impresioneze juriul compe­ti­tiei „Car of the Year“, deve­nind astfel Masina Anului in Europa in 2010 si depasind la puncte alte doua favorite, Toyota iQ si Opel Astra.

Stirea privind desemnarea lui Volkswagen Polo drept Masina Anului 2010 in Europa a facut rapid inconjurul comunitatilor automobilistice, asa cum se intampla in fiecare an cand este anuntat castigatorul. Evenimentul este extrem de important pentru potentialii cumparatori de automobile, deoarece ierarhiile si informatiile publicate de juriu, de organizatia „Car of the Year“, sunt in masura sa influenteze deciziile de cumparare pentru urmatoarea pe­rioada.

Anul acesta modelul castigator face parte dintr-un segment extrem de cautat, clasa B, cel al automobilelor asa-zis subcompacte, unde pana acum lideri au fost vehicule ale altor producatori, precum Peugeot 207 sau mai noi, Ford Fiesta. Volkswagen Polo s-a lansat in prima parte a anului in forta, anun­tandu-se de pe atunci a fi un succes de piata, datorita unor trasaturi esentiale: design curat, simplu, calitate foarte buna a materialelor, dotari generoase pentru clasa ei si un pret foarte bun pentru toate cele enumerate mai sus. Nu in ultimul rand, apropierea sa tot mai mare de trasaturile VW Golf a de­terminat o apreciere spo­rita, atat din partea juriului, cat si a publicului. Interesant este faptul ca Volkswagen nu a mai castigat un trofeu COTY din 1992, cand VW Golf 3, proaspat lansat, era desemnat Masina Anului in Europa. „Spatiu, performanta, rafinament si un volum rezonabil de bagaje“ este caracterizarea juriului pen­tru premiul acordat.

„Micul VW atrage prin designul sau placut si impecabila executie a habitaclului, care are un nivel al calitatii percepute fara precedent in aceasta categorie“ se mai arata in moti­varea jurnalistilor COTY. Eficienta energetica, motoarele pro­puse si cutia de viteze DSG au fost de asemenea apreciate.

Aproape castigatoare


Marile perdante ale competitiei au fost Toyota iQ si Opel Astra, doua masini extrem de reusite la randul lor, dar care au fost depunctate ori de raportul pret/spatiu (in cazul Toyota) ori de micile detalii care nu au fost puse la punct (in cazul Opel). Toyota iQ este una dintre aparitiile importante din 2009, fiind practic primul rival, dupa multi ani de monopol, pentru micul Smart al celor de la Mercedes. Masina s-a dovedit a fi excelenta pentru mediul urban, atat din punctul de vedere al manevra­bili­tatii, cat si din cel al consumului, insa pretul sau il depaseste pe cel al lui Smart, care a suferit tocmai din acest motiv.

La randul sau, Opel Astra, cotata pe locul al treilea de jurnalisti, este o ade­varata opera de arta a celor de la GM, beneficiind de o platforma noua, cu para­metri de siguranta de top (5 stele EuroNCAP), cu un design atragator si un nivel de confort similar cu cel din Insignia, sedanul de clasa medie al Opel, desemnat Car of the Year 2009.


Punctaj

Sistemul de vot COTY insumeaza note de la 59 de jurnalisti, din 23 de tari, acestia avand la dispozitie 25 de puncte ce trebuie impartite la cel putin cinci autoturisme, dar nu mai mult de 10 punc­te acordate pentru o singura ma­sina. Astfel, Volkswagen Polo a pri­mit puncte de la toti ziaristii, din care 25 de persoane l-au plasat pe primul loc. Toyota iQ a primit puncte de la 58 de persoane, 20 alegand-o ca masina favo­rita. Opel Astra a fost votat de 55 de ziaristi, doar cinci dintre acestia pla­sand acest model pe prima pozitie. In­te­­re­­sant este faptul ca, desi au fost nu­me­rosi cei care au ales Polo pe pri­ma po­zitie pe grila, doar trei dintre ei au acor­dat nota maxima, 10, ceilalti pre­­fe­rand sa distri­buie punctele pen­tru cat mai multe masini. Masina de pe locul al doilea, Toyota iQ, a primit in schimb 6 note de 10, in timp ce Opel Astra nu a primit niciuna, iar Citroen C3 Picasso, plasata pe ultimul loc, a primit o nota de 10.

La final, Vokswagen Polo a primit 347 de puncte, in timp ce Toyota iQ, masina de pe locul al doilea, a primit 37 de puncte, iar Opel Astra – 221 de punc­te, la o diferanta foarte mare de primele doua. Concursul „Car of the Year“ 2010 a aliniat la start nu mai putin de 33 de autoturisme eligibile care s-au lansat in cursul acestui an, in finala fiind alese 7 masini: Citroen C3 Picasso, Mercedes­Benz E Klasse, Opel Astra, Peugeot 3008, Skoda Yeti, Toyota iQ si Volkswagen Polo.

Competitia „Car of The Year“ este organizata de sapte publicatii auto din Europa, respectiv „Auto“ (Italia), „Auto­car“ (Marea Britanie), „Autopista“ (Spa­nia), „Autovisie“ (Olanda), „L’Auto­­mo­­bile“ (Franta), „Stern“ (Germania) si „Vibilagare“ (Suedia). Juriul este format din 59 de ziaristi.

VW POLO


Date tehnice

Caroserie:  3/5-usi hatchback
Dimensiuni: 3,97 X 1,68 X 1,46 m.
Transmisie: Fata/ Cutie manuala si automata
Motoare benzina: 1.2 (60/70 CP), 1.4 (85 CP), 1.2 TSI (105 CP)
Motoare diesel: 1.6 TDI (75/90/105 CP)
Viteza maxima - Acceleratie 0-100 km/h:
Benzina:  157 la 190 km/h – 16,1 la 9,7 s
Diesel: de la 170 la 190 km/h – 14 la 10,4 s
Consum – Emisii CO2:
Benzina: 5,5 la 5.9 l/100 km – 128 la 139 g/km
Diesel: 4,2 la 4,3 l/100 km – 109 la 112 g/km