Compania germana Volkswagen (VW) AG a făcut apel la şeful Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), Sergio Marchionne, cerandu-i sa-si depuna demisia. Nemulţumirea conducerii Volkswagen a fost provocata de recentele declaratii ale lui Marchionne în care acesta acuza VW ca ar fi declansat un război al preţurilor in Europa.

Marchionne a declarat presei americane ca pe fondul crizei prelungite din Europa, Volkswagen a adoptat o politica agresiva de preturi cu intentia maririi cotei sale de piata pe intregul continent, fapt care cauzează pierderi mari celorlalti constructori auto din Europa.

Seful ACEA chiar a cerut Comisiei Europene sa intervina si sa ajute industria europeana care se confrunta cu probleme de supracapacitate. "Ceea ce ar trebui să facă (Comisia Europeana - n.r.) este de a coordona raţionalizarea industriei auto", - a spus Marchionne. În opinia sa, producatorii auto trebuie să lucreze împreună pentru a rezolva problema prin închiderea unor fabrici, insa francezii si germanii nu doresc să se alăture acestui plan. Anterior, despre închiderea unor uzine au anunţat Fiat si GM.

(Sergio Marchionne) 

Constructorul german a respins acuzaţiile italianului de la conducerea ACEA. "Nu-l putem accepta pe Marchionne in continuare sef al ACEA - a declarat directorul de relaţii publice al Volkswagen AG, Stefan Gryuzem. Nu este prima oara cand acesta exprima opinii improprii. Prin urmare ii cerem să demisioneze"

Şeful de vânzări al Volkswagen, Christian Klingler, a declarat, joi, că societatea nu este angajată in prezent într-o politică agresiva de preţuri în Europa, dar a menţionat că pe aceasta piata concurenţa este tot mai ascutita. În semn de protest faţă de remarcile sefului ACEA, Volkswagen are în vedere acum posibilitatea de a parasi statutul de membru al ACEA.

Scandalul in plina desfăşurare a dezvăluit tensiuni serioase între prospera industrie auto germana şi concurenţii săi mai puţin “norocosi” - Fiat şi PSA Peugeot Citroen. De mentionat ca Sergio Marchionne a fost managerul care a reusit redresarea grupului Fiat (in 2006) si a readus pe profit falimentarul Chrysler Group.

«Volkswagen se foloseste de profiturile imense realizate în China pentru subvenţionarea preţurilor în Europa. Şi pentru că grupul vinde în aceeaşi monedă ca şi restul Europei, acesta nu mai are acea frână naturală reprezentata de vechea marca germana care ii incetinea dezvoltarea pe pieţele externe ", - potrivit raportului analistului Max Vorberton de la Bernstein Research, citat de catre Detroit News.

Potrivit analiştilor, industria auto europeană este in prezent supracapacitata cu aproximativ 20%.