Un model cu preturi cuprinse intre 5.000 si 10.000 de euro pentru tarile emergente ar putea fi lansat de Volkswagen in urmatorii doi ani. Decizia este, de altfel, iminenta.

Citeste si Germania: Agonie în industria auto

Volkswagen ar putea scoate pe piata in urmatorii doi an o masina ieftina, a anuntat Bernd Osterloch, presedintele comitetului de intreprinderi al fabricantului auto german intr-un interviu acordat cotidianului economic Handelsblatt.

„Pentru aceste tari emergente avem nevoie de un autoturism bun, care va costa intre 5.000 si 10.000 de euro”, a spus el. Volkswagen, a continuat responsabilul companiei, ar putea propune, pentru inceput, mai multe variante ale viitoarei masini in China si India. La recentul Salon auto mondial de la Paris, directorul de vanzari al constructorului german, Christian Kingler, a precizat ca „o decizie favorabila in acest sens va fi adoptata in cel mai scurt timp”, dar ca respectivul model nu va veni si in Europa.

Potrivit Handelsblatt, grupul de experti ai VW va prezenta pana la sfarsitul anului proiectul noului automobil low cost, unul dintre rarele segmente unde liderul industriei auto europene nu este prezent. Micile modele braziliene ale Volkswagen se vand mai scump.

Initial, VW a mizat pe japonezul Suzuki pentru a dezvolta o astfel de masina. Dar specialistul nipon in mini-vehicule, unde Volkswagen detine 19,9% din capital, nu este in cele mai bune relatii cu actionarul german. Acest nou autoturism al grupului Volkswagen, a carui marca nu a fost precizat pentru moment, vrea sa rivalizeze cu gama Entry de la Renault, vanduta pe piete sub marca romaneasca Dacia.

Citeste si Cum a reusit Dacia-Renault pariul sau low-cost

Firma franceza, care vinde Logand incepand din 2004, are, evident, un avans considerabil. In plus, Renault a reinoit Loganul si Sandero. Vanzarile din gama Entry ar urma, conform previziunilor, sa depaseasca anul acesta 1 milion de unitati. Nu trebuie uitate, pe acest segment, companiile sud-coreana Hyundai, nipona Toyota sau italiana Fiat. Fara a mai vorbi de marcile chineze care incep sa fie exportate.