Din copilarie ni se spune ca nu trebuie sa ne indopam, ca trebuie sa mancam putin, dar des. Dar cat de des? De patru, cinci sau sase ori? Nu, afirma nutritionistii britanici, de 9 ori! Numai asa, afirma specialistii, poate fi stabilitatea tensiunea si reduce nivelul de colesterol. In plus, metabolismul se accelereaza, grabind procesul de slabire.


Cercetatorii de la Imperial College din Londra au invitat 2.000 de voluntari din Marea Britanie, Japonia, China si SUA sa participe la un studiu. Toti consumau acelasi numar de calorii pe zi si mancau, unii de cel putin 6 ori pe zi, altii chiar de mai multe ori. Astfel, s-a constatat ca persoanele din prima grupa prezentau o tensiune arteriala mai ridicata comparativ cu „colegii” lor din cealalta grupa. In plus, cantareau mai mult, scrie Daily Mail.

Oamenii de stiinta nu pot, deocamdata, sa explice natura acestui proces, dar potrivit uneia dintre teorii, gustarile mai dese impiedica dezvoltarea acizilor grasi, stabilizandu-le nivelul. Prin urmare, organismul poate sa asimileze hrana in mod eficient

Un alt studiu, efectuat, de aceasta data, de specialistii Universitatii din statul american Montana, a demonstrat ca o alimentatie variata si frecventa imprima un plus de energie si sporeste capacitatea de munca. Un grup de pompieri a primit pachete standard cu hrana, altii au beneficiat de pachete astfel alcatuite incat sa permita mai multe mese pe zi. Rezultatul a fost ca ultima grupa a indeplinit un volum de munca mai mare cu 25%.

Dar, au atras atentia cercetatorii, mesele nu trebuie sa fie satioase, pentru ca recomandarea „mancati mai des” nu echivaleaza cu eliberarea unei licente pentru un consum excesiv de calorii. Dimpotriva, numarul lor trebuie controlat. Drept completare la acest subiect, merita amintit ca specialistii israelieni au dovedit ca trebuie respectate un orar strict al meselor. In asa fel nici cartofii prajiti nu mai devin un pericol pentru silueta. Un grafic alimentar ajuta la normalizarea schimburilor de substante indiferent de portia de mancare.