Volkswagen a anuntat fabricarea exem­plarului cu numarul 100.000 dintr-un model aparte, Scirocco, un vehicul sport si care nu prea are con­curenta in gama celorlalti constructori din Europa.

Exemplarul sarbatorit a fost o ver­siune R cu motor 2.0 TSI, vopsit in alba­stru metalizat cu interior Titan Black. Probabil ca echiparea nu a fost una intam­platoare, ci a fost pus cu grija pe lista de asteptare pentru a reprezenta un simbol pentru acest model. Din acest motiv, capacitatile dinamice, cu 265 CP si acceleratie 6,4 secunde de la 0 la 100 km/h, sunt unele de top, iar echi­parea, cu GPS, Park Pilot si cutie automata DSG, una completa.

Actualul Scirocco este al treilea din istoria acestui model, fiind probabil si cel mai putin legat de modelul compact pe care se bazeaza din punct de vedere tehnic, respectiv Golf 6.  Scirocco a fost lansat acum exact 40 de ani, pe sasiu de Golf, cu componente Karmann si cu un design Giugiaro.

Scirocco III a fost considerat pe nedrept un Golf in doua usi, insa arhi­tec­tura sa, designul si setarile il deo­se­besc radical de modelul compact. De altfel, pretul sau subliniaza diferenta, echipa­rea de baza costand cat un Golf bine dotat, in echipare Highline. Din punct de vedere estetic, Scirocco este ultimul mo­del creat de vechea echipa a VW inainte de instalarea lui Walter Da Silva. Acesta nu a mai reusit sa modifice decat intr-o foarte mica masura partea frontala, pre­gatind-o de legatura cu viitoarea gam­a, in­ceputa de Golf 6. Scirocco este fabricat in Portugalia, in uzina Autoeuropa.