Brandul Volkswagen, apartinand grupului cu acelasi nume, a raportat cele mai mari cifre de vanzari din istorie pentru perioada ianuarie-mai, cu peste 12% mai mult decat in perioada similara din 2010.

Fara a fi declarata oficial, cursa de urmarire a grupului Toyota si, de anul acesta, si a General Motors, care a revenit in clasamente, este o prioritate pentru grupul Volkswagen, care si-a propus ca pana in 2018 sa devina liderul mondial al vanzarilor de autovehicule. Fiecare brand din grup are tinte precise de vanzari in fiecare an, iar VW, marca de volum a grupului, este responsabila cu comercializarea a peste jumatate din productia totala a VAG. Dupa ce anul trecut a fost inregistrat un record, urmare a cresterilor semni­ficative, era de asteptat ca 2011 sa fie un an de stagnare sau, in cel mai bun caz, de crestere moderata. VW a anuntat insa ca pe primele 5 luni a inregistrat un plus de 12,2%, o evolutie foarte buna care aduce un nou record pentru acest interval, toto­data fiind pen­tru prima data cand se depaseste pra­gul de 2 mi­li­oane de au­to- vehicule in in­tervalul ia­nu­arie-mai.

Cele 2,09 mi­li­oane de au­to­turisme livrate au fost atinse cu ajutorul unui re­zultat foarte bun obtinut in luna mai, 436.400 de unitati, cu 16% mai multe decat anul trecut.

Cele mai mari piete ale brandului au fost, ca de obicei, cele din Asia/Pa­cific, unde cresterea de aproape 19 procente a condus la un volum de 792.100 de autoturisme vandute, evident aproape in totalitate fiind reprezentate de livra­rile din China (714.200). De asemenea, in Europa Centrala si de Est  cresterea a fost foarte mare, de peste 40%, aici fiind contorizate si vanzarile din Rusia, unde cifrele s-au dublat de la un an la altul (34.400 fata de 17.300).

In piata de origine, Germania, vanzarile au crescut limitat, cu numai 3,6%, insa fata de scaderile de anul trecut, evolutia este una optimista.

Si SUA reprezinta un succes notabil in acest an pentru Volkswagen, unde vanzarile pe intreg anul 2011 s-au ridicat la 194.600, cu 19,7 procente mai mult decat in 2010, in special datorita vanzarilor din mai, cand a fost inregistrata cea mai buna luna din ultimii 8 ani, cu peste 30.000 de autovehicule livrate. Desi piata ame­ricana este a doua dupa cea chineza in lume, VW inregistreaza volume mult mai mici decat rivalii de la Toyota, acesta fiind motivul pentru care se doreste un avans mult mai rapid in SUA. Noile modele Jetta, dar si SUV-urile Touareg si Tiguan au fost in prim-planul vanzarilor din acest an. Noul Passat s-a comportat mai putin bine, acesta fiind pro­babil argumentul pentru care a fost redus subs­tantial pretul pe piata ame­ricana.

Anul tre­cut, Volks­wa­gen a anu­ntat un vo­lum-re­cord de 4,5 mi­lioane de auto­tu­risme li­vrate, mai mult de jumatate din totalul grupului si o crestere de 13,9% fata de anul anterior. Una din cele mai mari cresteri a fost in China, unde a vandut 1,5 milioane de autoturisme, in timp ce in SUA s-au vandut 213.000 unitati (20,3%), iar in Rusia au fost livrate cu aproape 50% mai multe decat in 2009. Daca ritmul de crestere se mentine, in 2011 VW ar putea vinde peste 5 milioane de vehi­cule.