Mai jos sunt 10 pași ușor de parcurs pentru ca dieta copilului tău să fie sănătoasă și pentru a preveni creșterea în greutate.

1. Nu ține junk food în casă. În cazul în care alimentele nesănătoase nu sunt în casă, copiii nu le pot mânca. Primul pas se face la supermarket. Dacă este posibil, lăsă copiii acasă, atunci când mergi la cumpărături. Fă o listă care să includă alimente sănătoase, înainte de a pleca la cumpărături și nu te lăsa distras de alimentele tentante.

2. Nu lăsa copiii să bea sucuri din comerț. Mulți copii pierd în greutate doar prin renunțarea la băuturile dulci. Știai că un pahar de suc de tip cola conține 10 de lingurițe de zahăr?

3. Mai mult nu înseamnă mai bun. De ceva vreme, porțiile de mâncare ale copiilor sunt enorme. Amintește-ți că toate tipurile de alimente (chiar și cele sănătoase) conțin calorii, deci pot îngrășa dacă sunt consumate în exces.

4. Totul cu moderație. Spune-i că nu poate mânca un aliment și te asigur că acel aliment va fi tot ceea ce va dori să mănânce. Interzicerea alimentelor duce la nașterea unor pofte incontrolabile. În schimb, învață-l să mănânce cu moderație.

5. Nu-i spune că ultima înghițitură este puterea. Dacă spune că nu mai poate să mănânce, nu-l forța să mănânce mai mult decât are nevoie organismul lui, chiar dacă ai impresia că nu a mâncat suficient.

Citeste mai mult pe fitness-nutritie.ro

Citeste si Drumul obezităţii I: femeia gravidă şi fetusul