1. Lasa-te pentru motivele corecte si nu te grabi
Motivul „pentru ca imi face rau” este un motiv bun, dar nu este suficient de specific pentru a te tine disciplinat. Ai nevoie de un motiv foarte personal si puternic, cum ar fi teama de cancerul la plamani, sau poate vrei sa ramai insarcinata. Odata ce ai decis de ce vrei sa te lasi de fumat obisnuieste-te cu ideea ca nu vei putea brusc. Fa-o treptat, cu praguri prestabilite pentru ca daca te lasi brusc vei reveni la acest obicei in doar cateva luni. 


2. Nu te lasa doar tu de fumat
Este foarte important sa gasesti sustinerea necesara, dar daca vei avea membri ai familiei care fumeaza langa tine nu vei reusi. Convinge-i sa se lase si ei, fa din asta un proiect comun si aveti cu totii mai multe sanse de reusita.

Citeste si 5 obiceiuri toxice la care trebuie sa renunti


3. Tine stresul sub control si evita locurile pline de tentatii
Apuca-te de un sport, de masaj, de un hobby care iti tine mainile ocupate in special, activitati care nu implica spatii de fumatori si care te fac fericit. Planifica-ti ziua si planifica iesirile cu prietenii in asa fel incat sa eviti locurile in care se fumeaza mult sau unde se sta la masa cu orele. Atentie si la alcool, va face pofta de fumat.


4. Tine casa curata si aerisita
Dupa ce ai fumat ultima tigara atunci fa curatenie. Arunca scrumierele si brichetele, spala hainele, varuieste daca e nevoie. Orice ca sa scoti mirosul de fum din apartament.

Citeste si 10 sfaturi de time management

5. Nu renunta dupa prima incercare
Daca ai incercat si te-ai reapucat, nu e o tragedie. Mai incearca odata si repara greselile pe care le-ai facut la prima tentativa. Fii mai motivat. Ai vazut ca te poti lasa acum trebuie doar sa te mentii acolo. Introdu mai multa miscare in program, schimba alimentatia, schimba locurile in care iesi in oras. Vei reusi. Nu uita sa te recompansezi pentru fiecare luna in care nu ai fumat. Portofoelul tau cu siguranta iti va fi recunoscator.