1. Ceareale integrale
Stai puţin, parcă cerealele sunt doldora de carbohidraţi! Da şi nu. Cerealele integrale au ceea ce specialiştii numesc „index de saţietate”, ceea ce înseamnă că te satură repede. Sunt bogate în fibre solubile, care reduc colesterolul din sânge. Pentru că se digeră greu, îţi dau impresia de saţietate timp de câteva ore bune şi nu cresc nivelul glicemiei.

2. Ouă
De ani de zile nutriţioniştii încearcă să restabilească reputaţia ouălor. Ei au demontat mitul colesterolului crescut din pricina consumului de ouă, după ce au descoperit că acest aliment este într-adevăr plin de colesterol – dar unul diferit de cel uman. Au mai observat şi faptul că oul conţine într-o formă concentrată mai multă proteină animală, lipsindu-i însă grăsimea, pe care o are din plin carnea.
Studiile au arătat că persoanele care consumă în fiecare dimineaţă un ou fiert cu pâine prăjită sau cu cereale integrale slăbesc de două ori mai repede decât cele care iau un mic dejun bazat pe carbohidraţi.

3. Lapte degresat
Studiile publicate de reputatul „Journal of Obesity”, revista medicilor nutriţionişti americani, arată că în lapte şi în iaurtul degresat găsim un amestec de calciu, vit. D şi proteine slabe în grăsimi care ne ajută să slăbim şi să avem o musculatură fermă - deci o imagine mai buna.

4. Mere
Un măr pe zi ţine obezitatea departe. Numeroase - şi serioase – studii au demonstrat că dacă mâncăm un măr cu o jumătate de oră înainte de masă, reducem numărul de calorii din farfurie! Explicaţia e simplă: fibrele vegetale din măr ne dau senzaţia de saţietate, deci vom mânca mai puţin. Cercetări mai recente arată cum antioxidanţii din mere previn apariţia sindromului metabolic, o combinaţie mortală de colesterol mărit, tensiune arterială crescută şi un început de diabet. Acest sindrom tinde să apară o dată cu acumularea grăsimii în centura abdominală, adică în jurul taliei şi pe burtă.
De asemenea, pectina din mere limitează absorbţia grăsimii în celule.

5. Carne roşie
Nu te aşteptai să o descoperi într-un articol despre dietă, nu? Dar un studiu publicat în revista „American Journal of Clinical Nutrition” compară rezultatelor femeilor care au consumat carne roşie cu cele care nu s-au atins de carnea de vită şi porc. Surpriză! Carnivorele au slăbit mai mult! Experţii au găsit o explicaţie: proteinele din carnea roşie slabă ne ajută să ne păstrăm masa musculară. Dar asta presupune, desigur, că facem sport ca să creştem acea masă musculară.

6. Scorţişoară
Acest condiment are puterea uimitoare de a ne ajuta să metabolizăm zahărul. O jumătate până la două linguriţe de scorţişoară pot reduce nivelul glicemiei şi colesterolului din sânge cu un procent cuprins între 10 şi 25%. Putem presăra scorţişoara pe spume de fructe, în cafeaua cu frişcă, la cerealele cu lapte sau iaurt.

7. Alune
O altă surpriză, nu? Nucile, seminţele se presupune că îngraşă. Ei bine, alunele sunt pline de calorii, dar extrem de nutritive şi săţioase. Ele contraatacă trigliceridele şi reduc mult colesterolul. Mănâncă un pumn de alune ori de câte ori ţi-e poftă - e felul în care organismul tău te avertizează asupra unor carenţe. Nu exagera totuşi cantităţile şi nici frecvenţa acestei gustări.


Citeste si
De ce slăbim şi apoi punem kilogramele la loc

Trucuri pentru a slăbi fără să ţii o cură drastică

Vasele în care gătim afectează calitatea mâncării şi sănătatea noastră

SUA aprobă un nou medicament pentru slăbit