Circulaţia pe acest pod a fost deschisă în jurul orei 11.30.

Primul pod al pasajului a fost finalizat 100%, inclusiv bretelele de acces, iar lucrările la cel de-al doilea sunt în desfăşurare, potrivit Mediafax.

Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a spus că prin acest proiect de infrastructură se închide inelul de circulaţie în partea de sud-est a oraşului.

Din perspectiva descongestionării traficului, edilul a mai spus despre proiect că "readuce maşinile în cartierele de sud ale oraşului, acolo unde sunt multe foarte multe blocuri şi destul de mulţi locuitori", şi "încalecă două sectoare, la figurat".

"Avem speranţa că al doilea pod va fi gata spre sfârşitul anului (...) Sunt fericit că compania care lucrează aici deja a progresat foarte mult într-un timp scurt", a adăugat el.

Tot Oprescu preciza, în decembrie 2013, că noul pasaj va fi traversat zilnic de peste 48.000 de maşini.

Potrivit municipalităţii, obiectivul general al proiectului este acela de a continua programul de optimizare a traficului cu posibilitatea realizării unui pasaj rutier suprateran prin care să se realizeze o legătură rutieră mai rapidă între Şoseaua Mihai Bravu şi Splaiul Unirii. Se urmăreşte, astfel, descongestionarea traficului din zona intersecţiei Şoseaua Mihai Bravu - Splaiul Unirii - Calea Văcăreşti.

Pasajul Mihai Bravu - Splaiul Unirii va avea două poduri paralele, peste Splaiul Unirii/râul Dâmboviţa şi, respectiv, peste intersecţia Prelungirea Şos. Mihai Bravu - Calea Văcăreşti, fiecare cu un sens de mers şi două benzi.

Primul pod, pe sensul Calea Văcăreşti-Mihai Bravu, are lungimea de 675,4 metri, iar al doilea, pe sensul Mihai Bravu-Calea Văcăreşti, va avea 687,7 metri. Lăţimea celor două poduri este de 7,8 metri.

Primăria Capitalei a atribuit în august, prin licitaţie restrânsă accelerată, asocierii italiene Astaldi Spa - Astalrom SA un contract de 155,7 milioane de lei (35 milioane euro), inclusiv TVA, pentru finalizarea lucrărilor la pasajul Mihai Bravu - Splaiul Unirii.

Proiectul fusese început de Romstrade, firmă deţinută de Nelu Iordache, însă contractul cu aceasta a fost reziliat în decembrie 2012, după ce municipalitatea a plătit 37 de milioane de lei.