Anunţul a fost făcut, marţi, la Primăria Capitalei, de către directorul Direcţiei de Infrastructură şi Transporturi, Ion Dedu. El a explicat că, pe Bulevardulul Iancului, linia de tramvai va fi semiproprie, respectiv va fi supraînălţată urmând ca pe ea să circule numai tramvaiele, autobuzele şi vehiculele de intervenţie rapidă, iar restul vehiculelor vor avea rezervate câte două benzi pe sens.

Tot pe Bulevardulul Iancului proiectul are în vedere şi realizarea a două parcaje supraterane supraetajate, astfel încât să poată fi desfiinţate parcările de pe stradă.

Pentru Bulevardul Pantelimon, proiectul are în vedere asigurarea a trei benzi pe fiecare sens şi realizarea unei linii de tramvai în "zonă proprie" (pe care vor putea circula numai tramvaiele, n.r.), pe care va fi plantată iarbă.

De asemenea, pe Bulevardul Pantelimon parcările urmează să fie asigurate în funcţie de spaţiu, în lung sau în spic, urmând să fie trasate şi piste pentru biciclişti, separate faţă de trotuare şi faţă de drumul public. Trotuarele vor avea o lăţime de minim 2,5 metri, a mai precizat Ion Dedu.

Directorul Direcţiei de Infrastructură a precizat că, la intersecţia Bulevardului Pantelimon cu Şoseaua Vergului, este prevăzută realizarea unei parcări "parc-enride" subterană cu 420 de locuri.

"Deasupra parcării va exista un terminal multimodal între tramvai şi autobuze care va asigura transferul rapid între cele două sisteme de transport. Terminalul este racordat la trotuarele din lateral prin pasaje subterane care vor avea şi facilităţi pentru persoanele cu dizabilităţi, respectiv lifturi şi scări rulante", a mai spus Dedu.

Acesta a mai menţionat că valoarea investiţiilor se ridică la aproximativ 50 de milioane de euro din bugetul municipalităţii, termenul de finalizare al tuturor lucrărilor fiind sfârşitul anului 2014 sau începutul anului 2015, noteaza Mediafax.