China nu inceteaza sa surprinda. In pofida unei cresteri mai lenta (7,4% in 2014), tara continua sa pare un urias santier. Pana in anul 2020, noi minuni arhitectonice vor aparea pe harta statului la Beijing, Shanghai sau Hong Kong.

Cel mai mare muzeu din Asia

In urmatorii cinci ani, China se va putea lauda cu cel mai mare muzeu din Asia. Muzeu artelor din Beijing se va ridica in imediata vecinatate a locurilor care au gazduit Jocurile olimpice din 2008.

El va adapost o colectie rara alcatuita din 100.000 de obiecte: pictura, desen, portelanuri, etc. Patru arhitecti de renume s-au luptat pentru a-si impune proiectele: Frank Gehry, Zaha Hadid, Jean Nouvel si Mosche Safdie. A invins francezul Jean Nouvel.

Potrivit acestuia, fatada de sticla a cladirii se va inscrie in peisaj printr-un ingenios joc de lumini. In mijlocul muzeululi, o gradina interioara isi va schimba culoarea in functie de anotimp.

Amploarea proiectului este impresionanta. Namoc va avea 225 in lungime pentru o suprafata totala de 130.000 metri patrati. Costul lucrarilor, care vor incepe in 2016, nu a fost dezavluit.

Un aeroport imens

In 2019, guvernul chinez va inaugura noul aeroport Beijing-Daxing. Proiectul semnat de Zaha Halid in colaborare cu Aeroports de Paris este inspirat din natura.

Concret, Noul aeroport, care va acoperi o suprafata totala de 700.000 metri patrati, va avea forma unei stele de mare si se va intinde pe o suprafata de 700.000 de metri patrati si va fi inaugurat in 2019.

Shanghai Tower

Cu cei 632 de metri ai sai, Shanghai Tower este deja al doilea cel mai inalt turn din lume, numarand 121 de etaje, care vor ocupa o suprafata totala de 380.000 de metri patrati.

In prezent, se lucreaza la interioare, cladirea urmand sa fie inaugurata pana la sfarsitul acestui an.

Imobilul este opera unei echipe de arhitectie chinezi condusi de Jun Xia si a expertilor americani de la firma Gensler. Costul total : peste 3 miliarde de euro.

Turnul va adaposti birourile unor mari companii chieze si locuinte de lux. Pentru a ajunge la destinatia lor, salariatii si locatarii vor folosi cele 106 de lifturi ale imobilului.

Incredibilul pod peste Delta perlelor

Pana la sfarsitul deceniului, acest pod cu adevarat incredibil va lega Hong Kong de Macao si Zhuhai printr-o serie de artere rutiere si tuneluri.

Ansamblul ar urma sa masoare 50 de kilometri si va costa peste 8 miliarde de euro. Cea mai lunga sectiune va avea peste 30 de kilometri.