Biroul pentru Fraude Majore din Marea Britanie (SFO) a deschis în august 2016 o anchetă oficială privind suspiciuni de fraudă, mită şi corupţie legate de vânzările de aeronave comerciale Airbus, după ce în urmă cu trei luni o instituţie guvernamentală britanică suspendase creditele de export pentru Airbus, invocând neconcordanţe între declaraţiile producătorului de avioane privind utilizarea unor terţi ca intermediari în negocierile de vânzări.

Anul acesta, Franţa a demarat o investigaţie similară iar autorităţile din cele două state au anunţat că vor colabora în cadrul acestor anchete. În februarie, Ministerul Apărării din Austria anunţa că va da în judecată Airbus şi Eurofighter în Austria pentru că au indus în eroare autorităţile de la Viena în legătură cu preţul de achiziţie, livrarea şi echipamentele avioanelor, un prejudiciu estimat la 1,1 miliarde de euro. Grupul aeronautic european este acuzat de înşelăciune cu rea-credinţă şi fraudă în legătură cu comanda pentru avioanele Eurofighter din anul 2003.

Comitetul independent de la Airbus va avea acces la toate diviziile şi va analiza sistemele şi cultura companiei, a anunţat luni Tom Enders. Al treilea membru al Comitetului, David Gold, avocat şi parlamentar britanic, a revizuit politica antic-corupţie a producătorului auto Rolls-Royce, în urma acuzaţiilor de mită.

Airbus este un lider european în furnizarea aeronavelor de tip petrolier, de luptă, de transport şi a avioanelor dedicate misiunilor, precum şi numărul unu în Europa în ceea ce priveşte programul spaţial şi a doua cea mai mare companie din lume cu misiuni în spaţiu. Recent, Airbus Helicopters a inaugurat noua fabrică din România, o investiţie de 52 milioane de euro, unde va fi produs elicopterul cu două motoare H215, primul aparat fiind aşteptat să iasă de pe linia finală de asamblare în 2018, mentioneaza agerpres.