AFI Cotroceni, cel mai mare și de succes mall din România, a raportat un venit operațional net de peste 9 milioane de euro în primele trei luni, reprezentând o creștere de 8% față de primul trimestru din 2017. Numărul de vizitatori din AFI Cotroceni a crescut la 56.000 de vizitatori pe zi în primul trimestru, o creștere de 13% comparativ cu T1 2017, datorată în principal extinderii magazinului Zara la o suprafață de 4.000 mp și a deschiderii magazinului Peek&Cloppenburg de la finalul anului trecut. În consecință, și vânzările retailerilor (cifra de afaceri) au înregistrat o creștere de 6%, comparativ cu T1 2017.

 

Anul trecut, AFI Cotroceni a fost evaluat la 501 milioane de euro.

 

Vânzările retailerilor (cifra de afaceri) din mall-ul AFI Ploiești, cu o suprafață totală închiriabilă de 34.000 mp, au crescut cu 11%, comparativ cu T1 2017, ajungând la peste 65 milioane de lei. Numărul de vizitatori ai mall-ului a depășit 15.000 de persoane pe zi, iar gradul de ocupare rămane constant, la 99%. Datorită rezultatelor din ce în ce mai bune, suprafața mall-ului urmează a fi extinsă în viitorul apropiat.

 

Proiectul de birouri AFI Park, cu o suprafață totală închiriabilă de 70.000 mp și un venit anual estimat la 13 milioane de euro, înregistrează un grad de ocupare de 99%. Valoarea celor cinci clădiri ale proiectului este de 165 milioane de euro, conform evaluărilor realizate în 2017.

 

„Primul trimestru al anului 2018 reprezintă o dovadă a creșterii susținute, înregistrate pentru toţi parametrii: creșterea cu 12% a venitului operațional net, la 13,6 milioane de euro, comparativ cu T1 2017, creșterea numărului de vizitatori în centrele comerciale, noi închirieri de spații de birouri în AFI Tech Park, extinderea suprafețelor totale închiriabile ale centrelor comerciale și demararea vânzărilor pentru AFI City, primul nostru proiect rezidențial. Rata de ocupare pentru activele noastre generatoare de venit este de 99%. În plus, avem în dezvoltare trei proiecte diferite: mall-ul și clădirea de birouri AFI Brașov, campusul de business AFI Tech Park, care se apropie de 40% rată de pre-închiriere și proiectul rezidențial AFI City. Continuăm să ne menținem interesul pentru noi oportunități, fie că reprezintă dezvoltarea de noi centre comerciale ori noi spații de birouri”, a declarat David Hay, CEO AFI Europe România. 

 

Lucrările de construcție pentru AFI Brașov avansează, iar mall-ul și spațiile de birouri se vor deschide în decursul anului 2019. Mall-ul va avea o suprafață totală închiriabilă de 45.000 mp și va cuprinde 200 de magazine și unități comerciale. Deasupra centrului comercial vor fi integrate două clădiri de birouri Clasa A, cu o suprafață totală închiriabilă de 25.000 mp.

 

În ceea ce privește segmentul de birouri, lucrările de construcție pentru AFI Tech Park 1 din București urmează să fie finalizate în această lună, clădirea fiind pre-închiriată în proporție de aproape de 40%. Primii chiriași se vor muta pe parcursul lunii august 2018. AFI Tech Park 1 oferă o suprafață totală închiriabilă de 20.000 mp de spații de birouri și 2.000 mp de zonă comercială (ce cuprinde printre alții o sală de fitness World Class, o cantină și Quick Service Restaurant „1 Minute”), distribuiți eficient pe opt etaje și două niveluri de parcare subterană. AFI Tech Park 1 deține Pre-Certificarea LEED Platinum.


În primul trimestru al anului, AFI Europe România a demarat procesul de vânzare a primului proiect rezidențial al companiei în România, AFI City, situat în Bucureștii Noi. În prima fază a construcției sunt planificate a fi dezvoltate două clădiri rezidențiale de 190 de apartamente, pe o suprafață construită de 16.000 de metri pătrați. Construcția va începe la finalul acestei luni. AFI City a primit deja pre-certificarea ROGBC (Romanian Green Building Council) ca proiect verde.