Este o premiera in domeniul aeronauticii civile, precizeaza cotidianul Le Figaro. Un aparat conceput, initial, pentru zboruri de maxim cinci ore va fi declinat in long-courier, capabil sa traverseze Oceanul Atlantic.

Initiativa apartine concernului Airbus. Compania europeana a decis sa propuna o versiune de long-courier a modelului A321 neo, cea mai mare versiune remotirizata din familia A329, cel mai vandut dintre avioanele producatorului.

Kiran Rao, mana dreapta a lui John Leahy, directorul comercial al Airbus, se afla in turneu in Statele Unite pentru a prezenta noua versiune companiilor americane. De pare ca noul model a primit note bune, Airbus hotarand sa valideze proiectul si sa lanseze comercializarea aparatului.

Viitorul A321neo long-courier vizeaza in special piata americana. Pentru a seduce companiile americane, Airbus si-a expus argumentele. Sporind masa maxima de decolare de la 93,5 la 97 de tone, fara a afecta fuselajul, constructorul poate monta un rezervor suplimentar.

In plus, costurile de exploatare ale A321neo vor fi mai reduse cu 25%, iar consumul cu 30% comparativ cu Boeing 757.