Postul de televiziune din Qatar Al-Jazeera a confirmat miercuri că a cumpărat televiziunea americană Current TV, cofondată în 2005 de fostul vicepreşedinte al Statelor Unite Al Gore, şi a anunţat lansarea unui nou canal în SUA.


"Al-Jazeera anunţă (...) că a cumpărat Current TV în Statele Unite", a anunţat într-un comunicat postul de televiziune, la scurt timp după ce acesta din urmă a anunţat cumpărarea, într-un scurt mesaj pe pagina sa de Facebook. Current TV a adăugat că are ca obiective să "dea cuvântul celor care, în mod clasic, nu sunt auziţi, să spună adevărul puterii, să furnizeze puncte de vedere diferite şi independente şi să povestească istorii pe care nimeni altcineva nu le povesteşte", iar Al-Jazeera afirmă în esenţă că împărtăşeşte această viziune.

Al-Jazeera anunţă lansarea unui "nou post de ştiri cu sediul în Statele Unite şi care va furniza ştiri interne şi internaţionale pentru publicul american" şi precizează că acest nou serviciu va fi lansat în 2013 şi va fi disponibil în reţeaua Current. "Noul canal va avea sediul la New York", adaugă grupul media din Qatar, afirmând că va deschide birouri suplimentare "în locuri-cheie" din ţară pentru a-şi completa reţeaua de redacţii existente (New York, Washington, Los Angeles, Miami şi Chicago).

Această expansiune, precizează comunicatul, ar urma să dubleze numărul de angajaţi ai Al-Jazeera în Statele Unite, care va ajunge la peste 300 de persoane. Un blog al New York Times a afirmat că această cumpărare a Current TV va permite Al-Jazeera să obţină un important canal de distribuţie în Statele Unite, unde nu este disponibilă în prezent decât în câteva oraşe, între care New York şi Washington, şi va face concurenţă directă CNN (Time Warner) şi altor posturi de ştiri.

Current TV este accesibil în prezent pentru 60 de milioane dintre cele 100 de milioane de gospodării care dispun de reţea de cablu sau satelit.

Al-Jazeera îşi justifică politica de extindere în Statele Unite prin faptul că "aproape 40 la sută din audienţa online a Al-Jazeera English (serviciul său în limba engleză) provine din Statele Unite" şi că telespectatorii săi americani "au demonstrat clar că apreciază" informaţia pe care o furnizează.

Preţul de cumpărare a Current TV este confidenţial, dar site-ul revistei specializate Forbes vorbeşte despre o tranzacţie de 400 de milioane de dolari care i-ar putea aduce 100 de milioane de dolari lui Al Gore. Current TV nu a oferit nicio informaţie cu privire la evoluţia programelor sale sau la viitorul conducerii sale actuale, asigurată de Gore, care este preşedinte, şi Joel Hyatt, celălalt fondator al său şi director general, dar Al-Jazeera a sugerat că aceştia vor continua să joace un rol important.