Rugat de analişti să indice o ţintă de economii pentru 2016, presedintele Renault-Nissan, Carlos Ghosn, a afirmat: "Evident suma de 4,3 miliarde de euro este conservatore. Cred că un obiectiv rezonabil ar fi cinci miliarde de euro". Arnaud Deboeuf, vicepreşedinte al alianţei, a refuzat sa confirme estimarile sefului sau şi a avertizat că nivelul economiilor ar putea scădea înainte de a reveni pe creştere la nivelul promis de 5,5 miliarde de euro în 2018, scrie agerpres.

"Ar putea fi câţiva ani când nivelul va scădea deoarece modul în care calculăm este legat de planurile de producţie", a explicat Deboeuf. Potrivit spuselor sale, proiectatele economii nu includ achiziţionarea de către Nissan a unei participaţii în Mitsubishi Motors, care încă nu s-a finalizat, sau efectele Brexitului asupra activităţii fabricii Nissan din Sunderland, Marea Britanie.

În ceea ce priveste votul britanilor din 23 iunie, Ghosn a apreciat ca, in funcţie de rezultatele negocierilor, Brexitul ar putea avea ca rezultat noi tarife comerciale care vor afecta competitivitatea exporturilor de vehicule către UE şi restul lumii. "Referitor la Brexit, suntem puţin îngrijoraţi din cauza incertitudinilor provocate de perioada de aşteptare şi de consecinţele noului stat al Marii Britanii şi al Uniunii Europene", a recunoscut omul de afaceri.

Luna trecută, Renault şi-a redus participaţia pe care o deţine la partenerul japonez Nissan Motor cu un punct procentual. Conform documentelor remise de Nissan către Ministerul japonez de Finanţe, în prezent grupul auto francez Renault deţine 42,4% din acţiunile Nissan, faţă de 43,4% anterior.

Ulterior, constructorul francez  a aratat că această reducere a participaţiei sale este una provizorie şi are legătură cu programul de răscumpărare de acţiuni demarat de Nissan. "Această scădere temporară nu indică în niciun caz voinţa Renault de a îşi modifica participaţia", a informat grupul francez.