Conform statisticilor, doar 8% din populatia feminina a tarii au beneficiat de o mamografie în ultimii 2 ani.

Factorii care duc la aparitia cancerului la san sunt de natura interna, genetica, dar si externa si de mediu, de aceea este important sa mentinem un stil de viata sanatos, care sa ne intareasca sistemul inmunitar si sa ne fereasca de orice afectiune.

Un mineral considerat de catre medicii a fi foarte bun in combaterea cancerului la san este seleniu, acesta avand capacitatea de a regla activitatea hormonilor estrogeni.

Seleniul este eficient daca provine din surse organice, iar necesarul zilnic este de 55 de micrograme. Cele mai mari cantitati se gasesc in patru alimente, si anume ton, carne de vaca, ciuperci si branza de vaci, conform Yahoo!Shine.

Carnea de vaca este un aliment ce trebuie obligatoriu inclus in alimentatia ta, si se recomanda a fi consumat macar o data pe saptamana. Este o sursa de fier, vitamina B si seleniu. Doar 200 de grame de carne de vaca contin 43 de micrograme de seleniu din surse organice.
Se recomanda ca vita sa fie gatita fiarta, cu un sos si o garnitura de legume.

Daca esti vegetarian, ciupercile sunt o leguma excelenta pentru o alimentatie sanatoasa. Bogate in proteine, minerale esentiale si seleniu, 150 de grame de ciuperci contin 27 de grame de seleniu, adica jumatate din doza zinica necesara pentru a preveni aparitia cancerului la san.
Ciupercile pot fi servite sote, la cuptor, cu sosuri sau in diferite mancaruri, precum tocanite, paste,etc.

O portie de ton asigura tot necesarul de seleniu pentru o zi, fiind o alegere buna si daca urmezi o dieta si vrei sa pierzi in greutate.
Carnea de ton este o sursa sanatoasa de vitamina B6 si B3, care are capacitatea de a tine sub control nivelul colesterolului din sange.

Atat recomandarea nutritionistilor, cat si a medicilor, branza de vaci trebuie sa faca parte din dieta zilnica. Branza de vaci are un aport de grasimi sanatoase si calciu, iar o portie inseamna 11 micrograme de seleniu.