In cursul unei zile, un om pierde intre 2 si 2,5 litri de apa prin transpiratie, nevoi naturale sau prin respiratie. Stiind ca hidratarea constituie un element fundamental al existentei, expertii estimeaza ca, in general, un adult are nevoie zilnic de cel putin 1,5 litri de apa. Vara insa organismul nostru trebuie hidratat in plus, inclusiv cu ajutorul alimentelor.

Fructe, legume

Fireste, in fruntea liste se afla fructele si legumele, care contin, in medie, 80% si, respectiv, 95% apa. Printre legume, castramele este cel mai „imbibat” cu apa (97%), urmat de salata cu 95%, rosiile si dovleceii cu cate 94% apa.

In cazul fructelor, campioni absoluti sunt pepenii, galben sau rosu, cu 91% continut de apa, urmati de citrice, precum grapefruit, portocala si lamaia (95%). In egala masura pot ne pot hidrata inclusiv fructele mai dulci, precum piersicile sau marul, care contin 86 si, respectiv, 85% apa. Nucile, avocado si castanele sunt, desigur, mai bogate in calorii si mai putin in apa, dar ele nu trebuie eliminate din alimentatie, pentru ca furnizeaza carbohidrati utili pentru efort.

Prin urmare, indiferent de modul in care sunt consumate, crude sau fierte, fructele si legumele sunt, in special, pe timp de vara, aliatii nostri indispensabili. Totodata, merita mentionat ca prin fierbere se reduce usor continutul de apa.

Lactate, dar nu prea multe

Potrivit specialistilor, laptele este, de asemenea, o buna alternativa pentru hidratare, continand intre 80 si 91% apa. Iaurturile cremoase (88%) si branzeturile albe (86%) trebuie inscrise, de asemenea, pe lista. In ceea ce priveste iaurturile de baut, ele contin numai 79% apa.

Carnea si pestele

Pestele contine, la randul lui, o cantitate deloc de neglijat de apa, intre 65% si 90%. Carnea are si ea apa in proportie de 50% pana la 70%. Totul depinde insa de modul de preparare. Orium, senzatia de hidratare este mult mai discreta comparativ cu alte alimente.