Frumusete si nutritie, un tandem de soc? „Cu siguranta, da”, spune Veronique Lebar, medic si consultant de specialitate. „Cu o alimentatie bine gandita, putem sa ne hranim nu numai organismul, dar si parul, sa ne hidratam pielea sau sa ne intarim unghiile”, afirma expertul. „Cand primele fire de par alb incep sa apara sau ridurile devin vizibile, e dificil sa repari trecerea timpului. Dar este timpul sa indulcesti agresivitatea anilor”, spune specialista.

Avocado si peste pentru o piele fina

Pielea noastre este compusa din lipide, adica grasimi, si apa. Pentru ca ea sa nu se usuce si sa ramana fina si delicata, trebuie bine hranita, mizand pe grasimile „prietene”, adica Omega 3 si 6, trebuie hidratate consumand lichide (apa, supa, sucuri de fructe...) sau fructe si legume care contin apa.

In meniu:
• Peste gras;
• Avocado: compus din 20% grasimi de buna calitate
• Uleiuri vegetale: masilen, rapita, seminte de struguri. Trei linguri pe zi, alternativ sau amestecate;
• Oleaginoase: alune, masline, fistic, etc, care contin 40-70% grasime.

Citrice si unt pentru stralucire

Epiderna, parul si unghiile, toate sunt acoperite cu acelasi strat de proteine, keratina. Numai grosimea lor variaza. Prin urmare, nevoile lor sunt similare. Pentru a garanta forta si stralucirea, trebuie recurs la un adevarat coktail de vitamine. In primul rand, vitaminna C, care le confera un aspect ingrijit. Vitamina A pentru suplete si rezistenta si, in sfarsit, vitamina E, cu proprietati antioxidante si antiimbatranire. In plus, nu trebuie uitat seleniul, acest element care lupta impotriva imbatranirii celulare cauzata de fumat sau de poluare.

In meniu:

Pentru aportul de vitamina C: citrice (portocale, grapefruit, lamaie...), fructe exotice (guava, papaya, mango...), dar si brocoli (care contine aproape de trei ori mai mult decat o portocala).
Pentru vitamina A: unt, oua, ficat;
Pentru vitamina E: uleiuri vegetale si nuci;
Pentru aportul de seleniu: carne si fructe de mare.