"Vanzarea va veni din promovarea intensa de catre companie a acestei destinatii de vacanta, dar si din urma primelor rezultate privind consumul de 1 mai al serviciilor de turism de pe litoral. Aceste previziuni sunt sustinute si de existenta celor doua agentii Paralela 45 din Constanta si Neptun, prin care putem acorda o atentie speciala turistilor de pe litoral.

In plus, din aceasta luna, vom deschide si o agentie la Tulcea, care va deservi turistii din Delta Dunarii.", explica Alin Burcea, Presedinte Paralela 45.

Paralela 45 ofera turistilor o serie de servicii complementare incluse in costul pachetelor, prin care se doreste inlesnirea calatoriei si eliminarea oricaror situatii neprevazute. Serviciul de consiliere in turism ofera posibilitatea turistilor de a primi o vacanta personalizata in functie de criteriile de buget si destinatie. Exista, de asemenea, un serviciu de asistenta si telefonie de urgenta care se poate accesa non stop.

Conform datelor agentiei, si in acest an s-a observat polarizarea turistica a litoralului. Statiunea Mamaia ramane in continuare cea mai preferata de romani, avand un grad de ocupare de aproximativ 90% anul acesta, numarul turistilor fiind similar cu cel din 2013, de aproximativ 25.000 persoane.

Acest trend s-a concretizat si in cererile de cazari solicitate in cadrul Paralela 45, unde ponderea a inclinat catre litoralul romanesc, respectiv statiunea Mamaia.  

"Zona Mamaia Nord, cea mai prolifica din ultimii ani, a fost luata cu asalt de mii de petrecareti, care au cheltuit sume impresionante la cluburile din imprejurimi. Unele din acestea au blocat accesul, depasind capacitatea de 700 de persoane. Aceasta dezvoltare a nordului statiunii genereaza acum investitii in constructii hoteliere. In general turistii din acest an au preferat sa se cazeze in apartamentele din aproprierea cluburilor sau la hotelurile de 4 stele.

Mamaia a devenit statiunea distractiei, muzicii, veseliei, beach bar-urilor, in timp ce Eforie ramane o zona pentru tratament, cu putina promovare insa. La fel este si cazul statiunilor din Sud, cea mai verde zona a Litoralului, care sunt destinate in special familiilor si sejururilor mai lungi. Aici este nevoie de investitii si mai ales de promovare. Investitii in transportul aerien din orasele mari catre Constanta (Cluj, Timisoara, Iasi) alaturi de o promovare a Romaniei catre romani. Acestea sunt cheile cu care am putea creste numarul de turisti pe litoral", adauga dl. Burcea.

Turistii au ignorat lucrarile la faleza din Mamaia, aflate in plina desfasurare. Valul de turisti din iunie va regasi in Mamaia o noua piateta in dreptul Cazinoului si o a doua pasarela pietonala, in dreptul hotelului Rex, dupa cea din Satul de Vacanta.