Trenul Coradia Polyvalent, cu consum redus de energie, permite configuraţii variate, cu capacităţi între 162 şi 366 de locuri, are o viteză maximă de 160 km/h, este dotat cu sisteme de supraveghere video şi informare în timp real, iar locurile sunt accesibile în proporţie de 100% persoanelor cu mobilitate redusă.

Livrarea trenului, complet echipat cu capabilităţi de testare, face parte din contractul de reabilitare a semnalizărilor feroviare Simeria - Sighişoara, semnat în 2014 cu societatea CFR Infrastructură. Proiectul constă în lucrări de modernizare şi semnalizare pe tronsonul de cale ferată Sighişoara-Coşlariu-Simeria, de 170 km, care va fi echipat cu Atlas 200, soluţia Alstom pentru semnalizări ERTMS Nivelul 2. Proiectul include livrarea către CFR Infrastructură a unui tren de tip regional Coradia Polyvalent bi-modal (electric şi diesel) pentru testarea şi măsurarea performanţelor sistemelor instalate.

"Alstom este unul dintre cei mai mari producători de trenuri din lume şi totuşi România nu a avut niciun tren Alstom până acum. Situaţia se va schimba odată cu sosirea trenului Coradia Polyvalent, care sper să fie unul din multele trenuri Alstom - urbane şi regionale - care vor circula în România. Cu toate că acest prim tren va avea o destinaţie specifică, şi anume pentru CFR Infrastructură, pentru proiectele de reabilitare a infrastructurii feroviare derulate de aceasta, acest model foarte performant este ideal ca tren de călători pentru ţara noastră, având în vedere cât de bine răspunde peisajului local, cerinţelor tehnice şi nevoilor de capacitate. Acesta este un tren de referinţă pentru regiunea Europei de Sud-Est", a declarat Gabriel Stanciu, director general Alstom pentru România, Bulgaria şi Republica Moldova.

Gama Coradia de trenuri regionale modulare de la Alstom se află în exploatare de peste 16 ani, fiind vândute peste 2.400 de unităţi, în toată lumea. În Europa, aceste trenuri sunt utilizate în nouă ţări, relateaza agerpres.