Cu 8 din cele 17 linii dedicate exclusiv transportului de marfă, Pancevo este una dintre cele mai mari şi mai importante staţii de cale ferată din Serbia. Reabilitarea sa este prima etapă a unui proiect ambiţios de reconstruire a 20 km din linia de cale ferată care leagă Pancevo de Belgrad, pentru a asigura traficul intens al navetiştilor între cele două oraşe şi a optimiza şi mai mult traficul internaţional spre România. În prezent, pe această linie circulă zilnic 60 de trenuri de pasageri şi de marfă şi se anticipează că acest număr va creşte la 136 de trenuri până în 2020.

'Suntem foarte mândri că am reuşit să livrăm acest proiect inovator în numai 20 de luni, împreună cu partenerul nostru local, Institutul Mihajlo Pupin, într-un context plin de provocări. Aceasta este una din primele implementări ale unui sistem de centralizare modern în Serbia, unde regulile de semnalizare şi operare sunt foarte diferite de cele din alte ţări europene', arată Gabriel Stanciu, Directorul General Alstom pentru România, Bulgaria şi Republica Moldova.

Pentru acest proiect, Alstom a implementat soluţia sa de centralizare Smartlock 400. Instalate în peste 25 de ţări cu principii de semnalizare diferite, printre care Italia, Danemarca, Turcia şi România, soluţiile Smartlock au capacitatea de a gestiona până la 1.400 de trasee. Smartlock 400, cea mai recentă versiune din familia Smartlock, asigură interfaţa directă cu echipamentele din cale, fără a mai fi necesare relee intermediare. Aceasta înseamnă că timpul de răspuns poate fi redus şi mai mult, minimizându-se, în acelaşi timp, spaţiul necesar pentru echipamentele din cale şi costurile de întreţinere.

Acest proiect integrează soluţia Alstom Smartlock 400 cu noul echipament proiectat şi produs de Institutul Mihajlo Pupin, utilizat pentru prima oară la scară industrială. Noua soluţie a devenit operaţională în urma unor teste extinse, scrie agerpres.