Constructorul băcăuan Spedition UMB, controlat de Dorinel Umbrărescu, un rege al asfaltului, a încasat anul trecut cei mai mulţi bani de la CNADNR, aproximativ 145 de milioane de euro. Banii au fost daţi pentru lucrări precum autostrăzile Timişoara-Lugoj, lotul 1 sau Moara Vlăsiei-Ploieşti, dar şi pentru reabilitări de drumuri sau deszăpeziri. Pe locul doi sunt austriecii de la Strabag, care au primit aproape 126 de milioane de euro pentru autostrada Orăştie-Sibiu şi reabilitări de drumuri naţionale. Sunt urmaţi de italienii de la Astaldi, care au încasat circa 99 de milioane de euro pentru autostrăzile Orăştie-Sibiu, Cernavodă-Medgidia sau reabilitări de drumuri.

Deşi la finalul anului trecut a intrat în insolvenţă şi a pierdut o serie de contracte, Romstrade, firma omului de afaceri Nelu Iordache, apare pe poziţia a patra. Compania a primit pentru lucrările realizate aproape 93 de milioane de euro. Pe locul cinci se află constructorul american Bechtel, care a încasat peste 76 de milioane de euro anul trecut. Compania continuă să primească plăţi restante, în ciuda faptului că singurul tronson din autostrada Transilvania la care americanii mai lucrează, Suplacu de Barcău-Borş, înaintează în ritm de melc.


Sume consistente au încasat şi alţi regi ai asfaltului. PA&CO, patronată de Costel Căşuneanu a primit de la CNADNR peste 40 de milioane de euro. O sumă similară a încasat şi Euroconstruct Trading 98 a lui Dan Besciu. Teodor Berna este un alt beneficiar al sumelor date de Compania de Drumuri. Anul trecut, Tehnologica Radion a încasat aproape 10 milioane de euro.

Compania de drumuri a avut la dispoziţie în ultimii şase ani peste 4 miliarde de euro pentru autostrăzi şi alte aproape 3,6 miliarde de euro pentru reabilitarea de drumuri naţionale. În aceeaşi perioadă, reţeaua de şosele a României a crescut cu 294 de kilometri de autostrăzi şi circa 1.660 de kilometri de drumuri naţionale reabilitate şi variante de ocolire.