"Ideea este de a realiza un avion de pasageri, care sa depaseasca, din punctul de vedere al vitezei de deplasare, toate aparatele existente in momentul de fata, la un pret al biletului cat pentru business-class", au declarat pentru Bloomberg reprezentantii proiectului.

Un avion care sa foloseasca nu numai traseele transatlantice, dar si altele precum San Francisco - Tokyo, Los Angeles - Sidney. In prezent, la proiect lucreaza 11 specialisti cu experienta in industria aeronautica. Ei si-au propus sa creeze un fuselaj nu din aluminiu, care se deformeaza la viteze foarte mari, ci din materiale compozite.

"Din analizele efectuate pana in prezent reiese ca avionul va fi mai silentios si cu 30% mai eficient decat Concorde", a precizat Bloomberg. "Cele 40 de scaune pentru pasageri vor fi amplasate in doua siruri de-a lungul salonului cu trecere pe mijloc. Vor fi folosite fotolii standard, ca in saloanele de clasa I".

Pentru anul viitor, grupul de entuziasti si-a propus sa construiasca un model la scara de 1/3. Bloomberg mentioneaza ca initiatorii proiectului au reusit sa stranga, pana in prezent, 2,1 milioane de dolari si considera sa suma este suficienta pentru transpunerea in practica a ideilor lor.

"Un avion se proiecteaza pornind de la parametri motorului, nu invers", au comentat expertii firmei de consultanta Teal Group. "Anuntati-ne cand putem auzi motorul ales si va vom spune ce sanse are proiectul", au adaugat ei.