''Nicăieri în lume nu a mai fost luată o astfel de decizie'', a spus viceprimarul Kajsa Ollongren. ''Lipseşte echilibrul. Nu facem decât să primim aceleaşi lucruri, ceea ce nu este bine pentru calitatea vieţii noastre'', a adaugat el. Potrivit celor mai recente estimari, circa 17 milioane de turisti viziteaza anual Amsterdamul, pentru care functioneaza 280 de magazine in centrul orasului, o zecime dintre ele aparţinând Airbnb.

Dar, în timp ce unii fac bani din acest tip de afacere, nu toată lumea este mulţumită. În luna mai, directorul executiv al Amsterdam Marketing, Frans van der Avert, declara că oraşul îşi doreste o ''îmbunătăţire a calităţii vizitatorilor'' si nu niste turişti ''care nu respectă caracterul" locului unde vin.

Amsterdam a introdus taxe pentru turişti si a impus un nou sistem de acordare a licenţelor pentru cei care vor să-şi închirieze locuinţa pe termen scurt, reguli care includ si amenzi de cel puţin 6.000 de euro pentru abateri şi o limită de 60 de zile pe an. Iar in virtutea ultimei interdictii, care vizeaza zona centrală a oraşului şi 40 de străzi comerciale, nu vor mai fi eliberate licenţe de funcţionare pentru noi magazine destinate vanzarilor de bilete, brânză, gogoşi, îngheţată sau companii pentru închirierea de biciclete.

''Amsterdam nu este un muzeu în aer liber, ci are oameni care trăiesc şi muncesc aici, aşa că accentul este pus pe echilibru'', a precizat Janine Fluyt, purtătoare de cuvânt pentru Amsterdam Marketing,Fluyt.